۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۲۹۹۸۱۰
مدرس دانشگاه شیکاگو مطرح کرد؛

تبعیض نژادی در آمریکا هنوز پابرجاست/ آمریکا از لحاظ شاخص توسعه انسانی کشوری عقب مانده است

خبرگزاری رسا ـ جانسون با اشاره به وجود تبعیض نژادی شدید در آمریکا و مشکلات متعددی که سیاه پوستان در این کشور با آن مواجه هستند، گفت: بیشتر آمار و ارقامی که در آمریکا منتشر می‌شود از سوی رسانه‌ها است، آمریکا از لحاظ توسعه منابع انسانی عقب مانده است ولی با استفاده از رسانه‌ها خلاف آن را نشان می‌دهد.
استکبار ستيزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، خانم دکتر سیسیل جانسون مدیر عامل طرح توسعه آفریقا و مدرس دانشگاه شیکاگو شامگاه امروز در همایشی که با عنوان افق نو به مناسبت روز ملی استکبار ستیزی در تالار ادب اصفهان برگزار شد، گفت: ایالات متحده آمریکا با مردم خودش هم بد رفتاری می کند.

 

وی با دسته بندی اطلاعات خود به دو بخشِ آمار راجع به سیاه پوستان آمریکا و سیستم آموزشی متفاوت سیاه پوستان و سفید پوستان آمریکا افزود: با وجود یک رییس جمهور سیاه پوست در آمریکا هنوز معضل نژاد پرستی در این کشور پا برجا است.

 

جانسون رسانه های غربی را دروغگو خطاب کرد و گفت: بیشتر آمار و ارقامی که مردم جهان در زمان حال دریافت می کنند، به واسطه رسانه ها انتشار یافته است، که اکثر اطلاعاتی که در این رسانه ها منتشر می شود، اطلاعات غلطی است و موجب گمراهی مخاطب می شود.

 

مدیر عامل طرح توسعه آفریقا با دسته بندی شاخص توسعه انسانی به سه بخش امید به زندگی، دسترسی به امکانات آموزشی و ثروت بیان کرد: ایالات متحده آمریکا در حال حاضر از لحاظ شاخص توسعه انسانی جزء کشورهای عقب مانده محسوب می شود ولی با در دست داشتن قدرت رسانه ای فوق العاده عظیم، خلاف این مسأله را برای مردم جهان نمایش می دهد.

 

وی ابراز کرد: امید به زندگی در کشور ایالات متحده آمریکا در میان مردم سیاه پوست به طور میانگین هفت سال کمتر از امید به زندگی در میان مردم سفید پوست است و این اختلاف فاحش در مسأله امید به زندگی بین دو نژاد سیاه پوست و سفید پوست ناشی از برخورد بد دولت با سیاه پوستان است.

 

جانسون به وضعیت بد آموزشی کودکان سیاه پوست در ایالات متحده آمریکا اشاره کرد و افزود: کودکان سیاه پوست در ایالات متحده آمریکا به دلیل پشت سر نگذاشتن تحصیلات ابتدایی، بعد از ورود به مدارس نمی توانند با کودکان سفید پوست رقابت کنند، بنابراین از رفتن به دانشگاه منصرف می شوند و به مشکلات عدیده ای دچار می شوند.

 

مدرس دانشگاه شیکاگو با دادن یک آمار عجیب راجع به تفاوت میزان مرگ و میر بین نوزادان مردم سیاه پوست و مردم سفید پوست در ایالات متحده آمریکا تصریح کرد: در بین سفید پوستان از هر هزار تولد، پنج تولد به مرگ نوزاد منجر می شود، در صورتی که این آمار در بین سیاه پوستان از هر هزار تولد، چهارده نفر گزارش شده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: سن اشتغال در کشور آمریکا بین شانزده سال تا بیست و چهار سال است و آمار بیکاری در بین سیاه پوستان نود و سه درصد گزارش شده است، که این آمار بسیار فاجعه برانگیز است و هنگامی که با آمار مربوط به وضعیت تحصیل سیاه پوستان مورد بررسی واقع می شود، عمق فاجعه بیشتر ملموس است.

 

جانسون در پایان با مردم ایران احساس همدردی کرد و گفت: ما سیاه پوستان هم از ظلم هایی که از طرف دولت آمریکا در حق مردم جمهوری اسلامی ایران کرده است، بی نصیب نبوده ایم ولی با این شرایط مردم جمهوری اسلامی ایران به خوبی مقاومت کرده اند./867/202/ب1

ارسال نظرات