۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۳۰۰۰۰۲
در کشتارگاه‌های سراسر کشور صورت می‌گیرد؛

فعالیت روحانیان ناظر بر ذبح شرعی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور گفت: کارت ذابحین شرعی تهیه و در اختیار آنان قرار می‌گیرد و نظرات فقهی نیز در این زمینه رعایت می‌شود.
نظارت روحانيون بر ذبح شرعي دام نظارت روحانيون بر ذبح شرعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام حمزه کلانتری مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی امروز در بازدید تعدادی از کشتارگاه‌های دام و طیور استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: هم اکنون در 600 کشتارگاه کشور ناظران ذبح شرعی حضور دارند و محصولات گوشتی حلال به سفره‌های مردم می‌رود.


وی با بیان این‌که ناظران بر ذبح شرعی در برخی کشتارگاه‌های بزرگ به صورت شیفتی فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون موظف به آموزش به ذابحین از سوی روحانیان حوزوی هستیم و توصیه می‌کنیم هر ذابح در یک شیفت بیش از دو هزار مرغ را ذبح نکند تا خللی وارد نشود.


حجت الاسلام کلانتری ادامه داد: نظارت بر ذبح شرعی بر اساس قانون بر عهده روحانیان است و حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی بر اجرای این مسأله دقت کافی دارد و شهروندان می‌توانند مطمئن باشند که محصولات کشتارگاهی به صورت شرعی در کنار رعایت مسائل بهداشتی ذبح می‌شوند.


مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی ادامه داد: در مورد ذبح شرعی و تامین غذا با برند حلال اقدامات خوبی صورت گرفته و مجوز صادرات فرآورده‌های مرغی به کشورهای دیگر نیز در حال انجام و یا انجام شدن است، خوشبختانه ذبح شرعی و بهداشتی در استان آذربایجان‌شرقی در سطح مطلوب است.


وی همچنین با بیان این‌که به زودی کارت ذابحین شرعی تهیه و در اختیار آنان قرار می‌گیرد و نظرات فقهی نیز در این زمینه رعایت می‌شود، گفت: انتظار داریم تمامی نیروهای جدید که برای ذبح فعالیت خواهند داشت، در کارگاه های آموزشی فقهی و شرعی حضور داشته باشند.


همچنین امیرحسین بهداد، مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی با ارایه گزارشی از وضعیت ذبح شرعی در کشتارگاه‌های دام و طیور استان، اظهار داشت: در حال حاضر 21 روحانی ناظر بر ذبح شرعی در استان فعالیت دارند که اداره کل دامپزشکی در کنار نظارت بهداشتی و آموزش‌های لازم به مسائل ذبح نیز توجه دارد.


بهداد با بیان این‌که فعالیت ناظران ذبح شرعی زیر نظر مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد دامپزشکی استان صورت می‌گیرد، ادامه داد: کشتارگاه‌های استان در زمینه ملزومات ناظر شرعی تدارکات لازم را دیده‌اند و در این زمینه حساسیت خاصی بر این داریم تا مردم مطمئن باشند که تولیدات گوشتی حتما حلال بوده و ذبح شرعی می‌شوند./935/202/ب3

ارسال نظرات