۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۳۰۰۱۹۷

جلوگیری آل‎خلیفه از تجمع حامیان «انتفاضه فلسطین» در بحرین

خبرگزاری رسا ـ مسوولان رژیم آل‎خلیفه تاکید کردند که اجازه برگزاری تجمع مسالمت آمیز در مقابل دفتر سازمان ملل متحد را نخواهند داد.
تظاهرات بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حکومت بحرین با اخطار به حامیان انتفاضه سوم قدس تاکید کرد که اجازه برگزاری هرگونه تجمع مسالمت آمیز در برابر دفتر سازمان ملل متحد در بحرین را به گروه‌ها و جریان‌های سیاسی نخواهد داد.

 

مقامات رژیم آل خلیفه در حالی در برابر این تجمع مانع تراشی کردند که اعلام شده بود این تجمع در حمایت و همبستگی با مردم تحت اشغال فلسطین و علیه تعرضات مکرر رژیم صهیونیستی برگزار خواهد شد.

 

گروه های سیاسی بحرین از جمله انجمن «الوفاق»، «وعد»، «التجمع القومی»، «المنبر التقدمی» و «الاخاء» با صدور بیانیه ای از تصمیم مسوولان ابراز شگفتی و اعلام کردند: این اقدام نشان دهنده نبود حداقل آزادی اندیشه و بیان در بحرین است.

 

پیش از این مقامات امنیتی آل خلیفه نمادهای عاشورایی را در سراسر این کشور آماج تاخت و تاز خود قرار دادند و پرچم ها و پارچه نوشته های متعلق به ماه محرم را برچیدند.

 

بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال 2011 میلادی تاکنون شاهد موجی از اعتراضات مردم آن کشور است که خواستار اصلاحات سیاسی هستند.

 

رژیم آل خلیفه به کمک نظامیان سعودی و مأموران امنیتی امارات و چند دولت دیگری عربی تحت نام نیروهای سپر جزیره در بحرین مستقر شده اند، این اعتراض ها را سرکوب می کند.

 

بر اساس اسناد منتشره در پایگاه ویکی لیکس، رژیم بحرین در سال 2012 برای سرکوب مخالفان از کشورهای مغرب و اردن نیز درخواست کمک نظامی کرده بود که با موافقت این دو کشور روبرو شد./981/ب102/د

ارسال نظرات