۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۳۰۰۲۱۶
نماینده رهبر معظم انقلاب در وزارت جهاد کشاوری:

فعالیت موضوع شناسان فقهی در عرصه جهانی تبلیغ فقه اهل‌بیت است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین عالمی، ضمن بازدید از موزه فقه و زندگی، نسبت به همکاری پژوهشی با مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی اعلام آمادگی کرد و گفت: ورود موضوع شناسان متخصص فقهی در سازمان کنفرانس اسلامی، کاری جدید و درخور توجه خواهد بود و غربت فقه اهل‌بیت(ع) را کاهش می‌دهد.
بازديد حجت الاسلام والمسلمين حسن عالمي از موزه فقه و زندگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن عالمی، نماینده رهبر معظم انقلاب در وزارت جهاد کشاوری ضمن بازدید از بخش‌های مختلف موزه فقه و زندگی قم، از فعالیت‌های مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی در عرصه آموزش، پژوهش و نمایشگاهی تجلیل و قدردانی کرد.

 

وی پس از بازدید از موزه فقه و زندگی در نشستی، با حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح زاده رییس مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح زاده، به تشریح فعالیت‌های مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی پرداخت و گفت: این مؤسسه تاکنون دوره‌های آموزشی موضوع شناسی احکام فقهی را برای طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزار کرده است.

 

وی اظهار داشت: همچنین مدیریت حوزه علمیه قم تصمیم دارد تا در سه مدرسه علمیه، درس موضوع شناسی را به دروس حوزوی آنان اضافه کند.

 

رییس مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی در ادامه به ضرورت برگزاری دروس سطح و خارج با محوریت موضوع شناسی از سوی اساتید مطرح حوزه علمیه قم اشاره کرد و این امر را اتفاق جدید و شایسته‌ای در حوزه علمیه دانست.

 

وی خاطرنشان کرد: موضوع شناسی احکام فقهی، در طول تاریخ بر زمین مانده‌ بود، اما در عصر کنونی که هر روز، موضوعات نوپیدایی به وجود می‌آید، بر لزوم و اهمیت آن افزوده شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح زاده افزود: موضوع شناسی احکام فقهی راه پرسنگلاخی است که باید آن را با امید ادامه داد و از سختی‌ها و شکست‌های احتمالی میانه راه، نا امید نشد.

 

وی عنوان کرد: فعالیت‌های مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی تنها با همکاری بخش‌هایی از حاکمیت و نظام و نیز مراکز پژوهشی و دانشگاهی میسور خواهد بود و پژوهشگران این مؤسسه در شناخت دقیق بسیاری از موضوعات نوپیدا، نیازمند متخصصان دانشگاهی هستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عالمی: فعالیت موضوع شناسان فقهی در عرصه جهانی، غربت فقه اهل‌بیت(ع) را می‌کاهد

در ادامه، آیت‌الله عالمی، نماینده رهبر معظم انقلاب در وزارت جهاد کشاوری به ایراد سخن پرداخت و ضمن قدردانی از مسؤولان مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی از آنان خواست تا با مجمع فقهی سازمان کنفرانس اسلامی هم ارتباط و همکاری داشته باشند.

 

وی با بیان این‌که نمایندگان مجمع فقهی سازمان کنفرانس اسلامی همواره از دانشجویان متخصص برای موضوع شناسی و فعالیت‌های پژوهشی خود استفاده می‌کنند، عنوان کرد: ورود موضوع شناسان متخصص فقهی در سازمان کنفرانس اسلامی، کاری جدید و درخور توجه خواهد بود.

 

نماینده رهبر معظم انقلاب در وزارت جهاد کشاوری خاطرنشان کرد: فعالیت پژوهشگران مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی در عرصه جهانی می‌تواند از غربت فقه اهل‌بیت(ع) بکاهد؛ از این رو حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی حاضر به همکاری با این مؤسسه در عرصه‌های مختلف است.

 

وی تأکید کرد: همکاری حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاوری با مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی باید منتج به پاسداری و دفاع از فقه در حوزه حلال و حرام شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عالمی با بیان این‌که عمده مسائل مربوط به اطعمه و اشربه به وزارت جهاد کشاورزی باز می‌گردد، تصریح کرد: این حوزه و مؤسسه موضوع شناسی باید مکمل یکدیگر و زیر مجموعه شورای فتوای رهبر معظم انقلاب در این عرصه سیاستگذاری لازم را انجام دهند./997/پ202/ف2

ارسال نظرات