۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۳۰۰۳۳۶
حجت الاسلام علوی تهرانی:

دنیا تشنه سیره سیاسی ائمه اطهار است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم رفتار سیاسی ائمه معصوم(ع) را بر دو مدار کلی توصیف کرد و گفت: به طور کلی اساس رفتار سیاسی معارف اسلام برگرفته از قرآن و سیره معصوم دو رکن اساسی است که عبارتند از اولاً خلاف دستور و امر الهی حرکت نکردن و ثانیاً عزت طرف مقابل نباید شود و این رفتار سیاسی برای جهان امروز یک امر حیاتی در زندگی سیاسی همه دولت ها است.
حجت الاسلام علوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد باقر علوی تهرانی در برنامه آفتاب شرقی که عصر امروز از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد به بررسی ابعاد مختلف قیام امام حسین(ع) پرداخت و گفت: در جریان بیعت گرفتن یزید از امام حسین(ع) در حقیقت یزید با این کار به بیعت کل شیعیان فکر می‌کرد تا بتواند اهداف پلید خود ار پی‌گیری کند.


استاد حوزه علمیه دست یابی حکومتی فاسق همچون یزدیان که بنای پادشاهی با رسم عرب جاهلی و حکومت یهودی داشتند را سمی مهلک برای دین اسلام عنوان کرد و گفت: امام حسین(ع) در جملات خود دارند که بیعت پنهانی برای فردی مثل من که معنا ندارد بنابراین شما باید مقدمات یک جلسه عمومی را در مدینه طراحی کنید.


حجت الاسلام علوی تهرانی به نص بیانات امام حسین(ع) در پاسخ یزیدیان پرداخت و گفت: امام حسین(ع) در بیانات خود به نحوی صحبت می‌کنند که افزون بر بیان موضع سیاسی خود کوچکترین دروغی را برای مصالح سیاسی جهان اسلام بر زبان مبارک جاری نساختند.


استاد حوزه علمیه قم رفتار سیاسی ائمه معصوم(ع) را بر دو مدار کلی توصیف کرد و ابراز کرد: به طور کلی اساس رفتار سیاسی معارف اسلام برگرفته از قرآن و سیره معصوم دو رکن اساسی است که عبارتند از اولاً خلاف دستور و امر الهی حرکت نکردن و ثانیاً عزت طرف مقابل نباید خدشه دار شود و این رفتار سیاسی برای جهان امروز یک امر حیاتی در زندگی سیاسی همه دولت ها است.


حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان مضمون دستورالعمل سیاسی امام حسین(ع) پس از پیشنهاد و فشارهای مربوط به اخذ بیعت گفت: امام چنین می‌فرمایند «آن‌زمان که همه مردم را رسما به مسجد دعوت کنید و علناً از من هم دعوت کنید تا در جلسه حضور پیدا کنم آنجا خواهیم آمد و کار را یک‌سره خواهیم کرد».


استاد حوزه علمیه قم واکنش در مقابل این فرمایش امام(ع) را یک حرکت خیانت وار توصیف کرد و گفت: امام(ع) از مدینه شبانه خارج شدند در حالی که این آیه را تلاوت می فرمودند«فَخَرَجَ مِنْهَا خَائِفاً یَتَرَقَّبُ قَالَ رَبِّ نَجِّنِی مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِینَ»؛ بنابراین تحلیل این آیه بر مدار رفتار سیاسی آن زمان نشان از این بود که امام در حالی از مدینه خارج شدند که همراه با تدبیری الهی بود این در حالی بود که امام چشم انتظار یاران خود را نیز داشتند./837/پ202/ف

ارسال نظرات