۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
کد خبر: ۳۰۰۳۷۲
حجت الاسلام نبویان مطرح کرد؛

نفوذ؛ دکترین جدید آمریکا برای سرنگونی جمهوری اسلامی/ دشمن در صدد رخنه در باورهای انقلابی مردم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به استراتژی جدید آمریکا علیه ایران گفت: آمریکا سیاست تعاملی که شامل مذاکره و نفوذ می شود را به جای سیاست مقابله در پیش گرفته است؛ دشمن از راه تعامل به کشور هدف نفوذ کرده و آن را سرنگون می کند؛ این همان دکترین جدید آمریکا برای سرنگونی جمهوری اسلامی ایران است.
حجت الاسلام سيد محمود نبويان نماينده مردم تهران در مجلس حجت الاسلام سيد محمود نبويان نماينده مردم تهران در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست ویژه بصیرتی با عنوان استراتژی های نفوذ پس از برجام، پنجشنبه شب در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی با سخنرانی حجت الاسلام سید محمود نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در میان جمعی از طلاب و دانشجویان قم برگزار شد.

 

 

استراتژی های آمریکا علیه ایران

حجت الاسلام نبویان درباره سیاست های آمریکا علیه ایران اظهار داشت: آمریکا سیاست سلبی، تقابلی و انفعالی را برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران و از بین بردن منابع نرم و سخت، با فشار از بیرون، تا زمان بوش پسر در دستور کار خود داشت؛ در این سیاست برای مقابله با ایران هجمه هایی مثل جنگ عراق را بر ایران تحمیل کرد.

 

 

وی در ادامه ابراز کرد: سیاست تقابلی سلبی فعال آمریکا علیه ایران، از زمان اوباما تا توافق ژنو ادامه یافت؛ در این سیاست برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران، به جای فشار از بیرون، با استفاده از ابزارهایی به سراغ منابع نرم و سخت جمهوری اسلامی ایران رفته تا با ضربه زدن به آن ها، مانع تحقق اهداف این کشور اسلامی شده و نظام را سرنگون کنند.

 

 

ابزار فشار استکبار

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: توسل به حمله نظامی و تهدیدات نظامی دائمی، ایجاد فتنه های بزرگ در کشور، مانند فتنه 78 و 88، تحریم های سنگین همه جانبه، بهره گیری از انواع رسانه ها مانند ماهواره ها، اینترنت و فضای مجازی از جمله ابزارهای فشار علیه ایران بوده است.

 

 

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، با اعتماد به منابع مختلفی به اهداف خود که شامل پیشرفت علمی و هسته ای، اقتصاد، ایدئولوژی های انقلابی و اسلامی و توان دفاعی و موشکی رسیده است؛ این پیشرفت ها با تحریم ها متوقف نمی شود و استکبار بارها به این مهم اذعان داشته است؛ حفظ آرامش و ثبات در کشور و منطقه از اهداف دیگر ایران بوده است.

 

 

استراتژی تعامل و نفوذ

حجت الاسلام نبویان درباره استراتژی جدید آمریکا علیه ایران تصریح کرد: آمریکا سیاست تعاملی که شامل مذاکره و نفوذ می شود را به جای سیاست مقابله در پیش گرفته است؛ از راه تعامل به کشور هدف نفوذ کرده و آن را سرنگون می کند؛ این همان دکترین جدید آمریکا برای سرنگونی جمهوری اسلامی ایران است.

 

 

نماینده مردم تهران در مجلس درباره استراتژی جدید آمریکا تصریح کرد: آمریکا سیاست جدید خود را در دو سطح داخلی و منطقه ای در پیش می گیرد؛ در سطح داخلی، تغییر در نسل جدید ایجاد می کند و استکبار ستیزی را از جوانان و مردم می گیرد، روز گذشته که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بود، نمونه این نفوذ، در برخی از روزنامه های زنجیره ای که در صفحه نخست خود، تیتری علیه استکبار نداشتند، قابل مشاهده بود.

 

 

وی به نمونه های دیگری از آثار نفوذ استکبار در داخل اشاره و خاطر نشان کرد: حمایت از جریانات غرب گرا و افراطی دانستن افرادی که با مذاکره با آمریکا مخالفت می کنند از دیگر آثار نفوذ در داخل ایران است؛ وارد کردن ایران به اقتصاد جامعه جهانی برای تغییر رفتار به سوی رفتارهای بین المللی، که شاهد هجوم کارخانه های اروپایی به اقتصاد ایران برای تعامل هستیم.

 

 

حجت الاسلام نبویان درباره نفوذ منطقه ای آمریکا ابراز کرد: تقویت رابطه با آمریکا و گسترش حوزه های مذاکره مثل مذاکره درباره سوریه و موارد مشابه، از دیگر سیاست های منطقه ای  آمریکا علیه کشورهای هدف است.

 

 

معنای نفوذ

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به تشریح معنی واژه نفوذ پرداخت و گفت: نفوذ به معنی داخل شدن بیگانه ای در کشور است و به شیوه ای که موجب تخریب در داخل شود؛ حوزه فرهنگی و فکری، سیاسی، اقتصادی و امنیتی، بسترهای نفوذ دشمن در داخل کشور است.

 

 

نفوذ فرهنگی

وی ادامه داد: نفوذ فرهنگی و فکری مهمترین بستر است که رهبر معظم انقلاب بسیار بر آن تأکید دارند؛ رخنه در باورهای دینی که آثار آن متأسفانه در جامعه نیز مشاهده شده است؛ مانند این که برخی معتقد به سیاسی نشدن هیأت های مذهبی هستند.

 

 

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در باورهای انقلابی نفوذ می کنند و از هر قشری برای ایجاد این رخنه ها استفاده می کنند؛ ایدئولوژی زدایی، مثل عدم تداخل مبانی اسلامی در سیاست داخلی و خارجی؛ تغییر در شعارها و اهداف با حفظ صورت که با جنگ نرم، باورها را نسبت به حال و گذشته کشور تغییر داده و مردم را نسبت به آن بی اهمیت می کنند.

 

حجت الاسلام نبویان درباره پیشرفت های چشمگیر ایران نسبت به زمان طاغوت اظهار داشت: 37 سال ایران با آمریکا مقابله کرد و پیشرفت امروز این کشور اسلامی، نسبت به گذشته را به خوبی می توان مشاهده کرد؛ دشمنان اسلام برای دلسرد کردن جوانان، موجودی های کشور  را نفی می کنند و دستاوردهای جوانان این انقلاب را کم اهمیت جلوه می کنند.

 

 

نفوذ سیاسی

وی درباره نفوذ سیاسی توضیح داد: نفوذ سیاسی به معنای نفوذ در مراکز تصمیم گیری، نفوذ از طریق مذاکره، تغییر در محاسبات مسؤولین و مردم است؛ دست دادن وزیر امور خارجه ایران با رییس جمهور استکبار، در صورت عمدی بودن، خیانت به اسلام و ارزش های انقلاب است.

 

 

راه های مقابله با نفوذ

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به راه های مقابله با نفوذ اشاره کرد و اظهار داشت: تقویت ایمان مردم و مسؤولان، یقین به وعده نصرت الهی، ایستادگی و مقاومت در مسیر، شناخت دقیق نقاط ضعف و قوت دشمن، ارائه تحلیل درست از وضعیت کشور و مقایسه آن با کشورهای دیگر، از جمله راه های مقابله با نفوذ دشمن است.

 

 

وی درباره عدم پذیرش تولی دشمن و هر گونه همکاری مشترک با استکبار، تأکید کرد: ولایت و سرپرستی کفار و مشرکان را به هیچ عنوان نباید پذیرفت؛ محبت، نصرت و قیادت با کفار در قرآن باطل شمرده شده است و این در حالی است که برخی عزت خود را در رابطه با این کشورها می دانند.

 

 

اقتدار جمهوری اسلامی ایران

حجت الاسلام نبویان دباره ضعف مستکبران جهان در مقابل اسلام و ایران با صراحت گفت: هرکدام از کشورهای مستکبر به دنبال توافق با جمهوری اسلامی ایران باشد، نشان ضعف آن ها در نفوذ به این کشور اسلامی است و زمانی که قدرت نفوذ یابند و آن را عملی کنند، زیر پیمان و عهد خود می زنند و مطابق با آیه 217 سوره مبارکه بقره، همیشه به دنبال از بین بردن اصل اسلام هستند.

 

 

نماینده مردم تهران در مجلس به آیاتی از قرآن درباره خواسته های کفار اشاره کرد و اظهار داشت: کفار به دنبال دست برداشتن مسلمانان از اسلام، سست کردن مسلمانان، غفلت از مسائل نظامی و قرار دادن در سختی و تحریم هستند؛ قرآن کریم، فردی که در مقابل سیاست های دشمن سر خم کند را نیروی دشمن می داند.

 

 

وی با صراحت از ضعیف ظاهر شدن تیم مذاکره کننده هسته ای در مقابل استکبار جهانی انتقاد کرد و ادامه داد: تیم مذاکره کننده بسیار ضعیف بود و رهبر معظم انقلاب، بارها خط قرمز مشخص فرمودند و ابراز نگرانی خود را از این مذاکرات ابراز کردند؛ در پایان نیز ایشان با شرایطی  برجام را پذیرفتند؛ تنها در صورت عمل کردن به این شرایط تعیین شده، مذاکرات نتیجه می دهد./840/پ201/م

ارسال نظرات