۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۳۰۰۳۹۷
آیت الله تسخیری:

جمهوری اسلامی ایران همواره بر حفظ وحدت جهان اسلام و تقریب تأکید دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: همواره جمهوری اسلامی ایران بر حفظ وحدت جهان اسلام و تقریب تأکید فراوان دارد و راه اندازی مجمع جهانی تقریب مصداقی بارز بر این نکته است.
آيت الله تسخيري

 

به خبرگزاری رسا، آیت الله محمد علی تسخیری رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب روز پنج شنبه طی سخنانی در یکصد و هشتاد و ششمین نشست شورای عالی مجمع در بیروت اظهار داشت: اگر امت اسلامی واحد و یکپارچه نباشد ویژگی اصلی خود یعنی امت بودن را از دست می دهد و دیگر نمی تواند مدعی باشد که امتی واحد است.

 

وی با بیان اینکه نزدیک کردن افکار و اندیشه ها یکی از راه های دست یابی به وحدت است، اظهار داشت: علاوه بر این، نیازمند وحدت در عمل نیز هستیم.

 

آیت الله تسخیری اظهار داشت: قرآن کریم همه را به خرد گرایی، عقلانیت، گفت وگو های منطقی، برادری ایمانی، اندیشه مدارا و جستجوی نقاط مشترک حتی با غیر مسلمانان دعوت می کند و این همان چیزی است که ما در مجمع جهانی تقریب به دنبال آن هستیم.

 

رییس شورای عالی مجمع اشاره کرد: شاید برخی بگویند صحبت از تقریب در زمانی که جهان اسلام سراسر درگیر فتنه و اختلاف است سخنی بیهوده باشد اما باید توجه داشت که مسئله وحدت و تقریب یک مسئله واقعی است که منسجم با روح انسانی است.

 

آیت الله تسخیری تأکید کرد: فتنه ها و اختلافات کنونی جهان اسلام از سوی دشمنان ایجاد شده است و به زودی همه این تنش ها و اختلافات از بین خواهد رفت و دشمنان روسیاه خواهند شد.

 

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر حفظ وحدت و تقریب تأکید فراوان دارد و راه اندازی مجمع جهانی تقریب مصداقی بارز بر این نکته است./980/ب101/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات