۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۳۰۰۴۰۶
در قالب سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم کشور؛

مرحله استانی مسابقات معارف قرآن در خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مرحله استانی مسابقات معارف(مفاهیم) قرآن در قالب سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم کشور، امروز همزمان با سایر استان ها، در استان خراسان شمالی نیز برگزار شد.
مسابقات قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، صبح جمعه، پانزدهم آبان ماه، مرحله استانی مسابقات معارف(مفاهیم) قرآن از سری رقابت های سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، همزمان با سراسر کشور، در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد.

 

مسابقات مفاهیم قرآن کریم که در سال های گذشته در کنار مسابقات قرآن سازمان اوقاف برگزار می شد، امسال با تغییرات جدیدی در آیین‌نامه مسابقات قرآن و نحوه برگزاری آن، با عنوان «مسابقات معارف» برگزار می‌شود که مرحله شهرستانی آن مهرماه امسال با شرکت بیش از هزار و 500 قرآن آموز در شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی برگزار شد و برترین های آن که حد نصاب نمره بیشتر از 80 از کل 100 نمره را کسب کرده بودند به مرحله استانی این مسابقات راه یافتند.

 

امروز نیز مرحله استانی آزمون معارف قرآن کریم با محوریت سوره انفال و توبه ویژه خواهران و برادران بالای 18 سال در بجنورد با شرکت برگزیدگان مرحله شهرستانی در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار شد و بر اساس برنامه نفرات برتر این مسابقات شامل سه نفر از برادران و سه نفر از خواهران در مجموع شش نفر به مرحله کشوری راه می یابند.

 

مرحله کشوری آزمون معارف قرآن از سری رقابت های سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم کشور، نیمه دوم آذرماه سال جاری با شرکت برگزیدگان استان های مختلف برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، صبح امروز در حاشیه برگزاری مرحله استانی مسابقات معارف قرآن در بجنورد، اظهار کرد: امسال سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم کشور در چهار رشته قرائت، حفظ، ترتیل و مفاهیم قرآن‌کریم و در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری با عاملیت سازمان اوقاف و امور خیریه و ادارات استانی این نهاد در حال برگزاری است.

 

وی با بیان اینکه مرحله شهرستانی این مسابقات در هر چهار رشته برگزار شده و امروز نیز مرحله استانی آزمون معارف برگزار شد، افزود: مرحله استانی سایر بخش های سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم نیز بیست و یکم آبان امسال با حضور برگزیدگان شهرستانی در بجنورد برگزار می شود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: نتایج مرحله استانی مسابقات معارف قرآن هفته آینده اعلام خواهد شد و برندگان به مرحله کشوری راه می یابند.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به اینکه مرحله کشوری مسابقات معارف نیمه دوم آذرماه امسال برگزار می شود، تصریح کرد: پیش از برگزاری مرحله کشوری مسابقات معارف، کارگاه‌های آموزشی ویژه منتخبان مرحله استانی به منظور افزایش آمادگی برای حضور در مرحله کشوری برگزار می شود که سازمان اوقاف زمان برگزاری کارگاه‌های آموزشی را نیز از پانزدهم آبان تا پانزدهم آذرماه امسال تعیین کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه در مسابقات قرآن امسال متسابقین دارای سن کمتر و بیشتر از 18 سال تفکیک شده اند، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح مسابقات عادلانه تر برگزار می شود چرا که از نظر سنی و قدرت بدنی برای خروج اصوات و همراهی نفس، شرکت کنندگان همگون تر شده اند.

 

گفتنی است، سازمان اوقاف نهاد رسمی برگزاری مسابقات قرآنی کشور بوده و این مسابقات را از مرحله شهرستانی تا بین‌المللی برگزار می کند به گونه ای که برگزیدگان مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافته و منتخبان مرحله استانی نیز با شرکت در مسابقات کشوری و بین المللی می توانند به درجات عالی این طرح راه پیدا کنند./9314/202/ب1

ارسال نظرات