۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۳۰۰۴۲۳
نماینده آیت الله سیستانی:

قانون اساسی نباید مانعی برای اجرای اصلاحات باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی با تذکر به نمایندگاه پارلمان عراق گفت: قانون اساسی نباید مانعی برای اجرای روند اصلاحات باشد.
حجت الاسلام شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده حضرت آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کربلا که در صحن مطهر حرم امام حسین (ع) برگزار شد، گفت: اصلاح سازمان‎های دولتی، احتیاجی به سهم خواهی حزبی ندارد بلکه نیازمند تصدی افراد خبره و کارآمد و پاک در پست های مختلف است.


وی خواستار کاهش هزینه‎های غیر ضروری شد و افزود: در روند طرح اصلاحات باید با فساد مبارزه و مفسدان را محاکمه کرد. همه این موارد خواسته‎های مشروع و قانونی مردم است که بارها به شیوه‎های مختلف نسبت به مشکلات، عدم خدمات رسانی مناسب و گسترش فقر بیان کرده‎اند.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد که از ماه‎ها پیش به علت افزایش فشار مردمی و خواسته‎های آنان، مسؤولان امیدی را جهت حل مشکلات و پاسخ گویی به درخواست‎های مردم در بین آنان ایجاد کرده‎اند.


وی با تأکید بر هماهنگی بین سه قوه اجرای، قضایی و مقننه برای پیشبرد روند طرح اصلاحات، گفت: طرح اصلاحات باید با اراده قوی و حقیقی همه دستگاه‎های مسؤول اجرا شود و نمایندگان پارلمان نیز از ایجاد مانع در مسیر اصلاحات بر حذر باشند.


حجت الاسلام کربلایی تصریح کرد: از ابتدای آغاز روند اصلاحات، تأکید بر این بود که اصلاحات از چارچوب قانونی خارج نشود، اما شایسته نیست که مسأله لزوم رعایت قانون اساسی، بهانه‌ای برای دور زدن اصلاحات یا نیمه‌کاره گذاشتن آن در شرایط کنونی که مردم در فشار هستند، شود.


وی در بخش دیگر خطبه‎های نماز جمعه این هفته نسبت به تعرض به پزشکان ابراز نگرانی کرد و گفت: در ماه‎های اخیر متاسفانه شاهد تعرض به برخی از پزشکان، تهدید به قتل و ایجاد رعب و وحشت برای آنان بودیم. این گونه اقدامات اگر ادامه پیدا کند موجب خروج پزشکان از عراق می شود و کشور را با چالش جدی مواجه می کند، بنابراین باید این مشکل هر چه سریعتر حل شود و پزشکان به شغل انسانی و شریف خود بپردازند.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی خواستار عدم مهاجرت پزشکان به خارج شد و تاکید کرد که پزشکان با صبر و تحمل مشکلات موجود در عراق مانند مجاهدان که در مبارزه با جریان تروریستی داعش هستند، به ادامه خدمات طبی خود بپردازند./994/ب901/د

ارسال نظرات