۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۳۰۰۴۲۷
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:

دشمن به دنبال نفوذ فکری در مسؤولان کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با بیان این که استکبار به دنبال این است که در فکر مسؤولان نفوذ کند، گفت: سیاست آمریکا همان استعمار و کشت و کشتار و ظلم است؛ آمریکا با بهانه کمک وارد کشورها می شود اما دست به جنایت و ظلم می زند.
آيت الله سيديوسف طباطبايي، نماينده ولي فقيه در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه اصفهان که در مسجد امام(ره) برگزار شد، با تشکر از مردم ایران و به ویژه مردم اصفهان برای حضور در راهپیمایی 13 آبان گفت: مردم کاملا حق مرگ بر آمریکا را ادا کردند، اما رهبر معظم انقلاب هم فرمودند که مرگ بر آمریکا مرگ بر مردم آمریکا نیست، بلکه مرگ بر استکبار و مرگ بر سیاست‌های استکباری است.

 

امام جمعه اصفهان ابراز کرد: سیاست آمریکا همان استعمار و کشت و کشتار و ظلم است و این امر یعنی مرگ و نفرین فرستادن در واقع مرگ و نفرین بر ظلم است و در صورتی که آمریکا دست از این خوی خود بر ندارد، مرگ بر آمریکا همچنان وجود دارد، آمریکایی‌ها هرجا قدم می‌گذارند، شر خود را می‌رسانند و رهبر معظم انقلاب هم این نکته را تأکید کردند.

 

وی ابراز کرد: آمریکا به قصد کمک در کشورها وارد می‌شود، در افغانستان، سوریه و یمن به ادعای کمک کردن وارد شدند و ایجاد ناامنی کردند، هیچ جا نرفتند که به نفع ملت‌های منطقه کاری کرده باشند، رهبر معظم انقلاب ضرورت مبارزه با آمریکا را بارها تذکر دادند اما انگار کسانی هستند که این مطلب را نمی‌فهمند.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به این که برجام مساوی با نفوذ نیست، اظهار کرد: در اجرای برجام باید این 9 بند را رعایت کرد، برخی اکنون با برجام مخالف هستند اما باید گفت برجام توسط مجلس، شورای امنیت ملی و شورای نگهبان تصویب شده و نباید با آن مخالفت کرد، اما باید مواظب اجرای 9 بند تذکرات رهبری بود.

 

افزایش کیفیت کالاهای داخلی از ارکان اقتصاد مقاومتی است

وی با اشاره به ضرورت مقابله با نفوذ دشمن ادامه داد: اگر یک انگلیسی به عنوان گردشگر به اصفهان بیاید این نفوذ محسوب نمی‌شود، اصل هدف نفوذ، نفوذ در مسؤولان است، نفوذ در مسؤولان به این صورت است که برخی از آنان باور کنند که آمریکا و انگلیس خیر ما را نمی‌خواهند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با تأکید بر این که اصل نفوذ دشمن، نفوذ در مسؤولان است،‌ ابراز کرد: نمی‌گویم که آمریکا و انگلیس شر نمی‌رسانند، بلکه آن‌ها خوی استعمارگری و استکباری خود را همچنان دارند، آن‌ها جاسوسانی در ایران دارند اما نیروهای وزارت اطلاعات انان را رصد می‌کنند، پس بیشتر معنای نفوذ در مسؤولان اتفاق می‌افتد.

 

وی گفت: باز هم می‌گویم برجام به معنای نفوذ نیست، نفوذ نباید در فکر باشد، نه برجام مساوی با نفوذ است و نه آمدن دو نفر یا چند نفر خارجی به کشور نفوذ است، اگر ما به کشورهای خارجی مسافرت کنیم این نفوذ به آن کشورها است؟ دانشجویان ما در کشورهای دیگر درس می‌خوانند آیا آن‌‌ها نفوذ کرده‌اند، آن‌ها به دنبال این هستند که فکر مسؤولان را عوض کنند.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به پیش رو بودن روز کیفیت افزود: در حدیث است که خداوند دوست دارد هنگامی که بنده مؤمن کاری انجام می‌دهد آن را متقن و کامل انجام دهد، یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی توجه به کیفی بودن کالاهای داخلی است و نباید جنس کالاهای ایرانی از نوع خارجی آن کم باشد.

 

امر به معروف و نهی از منکر هدف نهایی قیام امام حسین

وی همچنین در خطبه اول افزود: امر به معروف و نهی از منکر گستره بسیاری دارد، دعوت به اسلام، رسیدن به داد مظلوم، نهی از تخلف از قوانین جامعه و مانند آن جزو امر به معروف و نهی از منکر محسوب می‌شود، در حدیث است که همه اعمال خوب و حتی جهاد در برابر امر به معروف و نهی از منکر همچون قطره‌ای در برابر اقیانوس است.

 

امام جمعه اصفهان ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر یعنی اقامه دین، اقامه نماز، مقابله با ظالم و زیربار امثال یزید نرفتن، که امام حسین(ع) این معنا را در روز عاشورا و در کربلا انجام دادند، امر به معروف و نهی از منکر نظارتی ارزشمند از خود مردم در جامعه است.

 

وی ابراز کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشد، دیگر گرانفروشی و جنس ناسالم را فروختن در جامعه وجود ندارد، مرزنشینان همه نیروهای اطلاعاتی نظام می‌شوند و کوچکترین خطری را به دیگران گوشزد می‌کنند،‌ این هدف قیام امام حسین(ع) که با یادآوری عاشورا هر سال تکرار می‌شود./914/پ201/ج

ارسال نظرات