۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۳۰۰۴۴۴
آیت الله علما:

توافق هسته‌ای نباید دیدگاه ما را نسبت به شیطان بزرگ تغییر دهد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما با تأکید بر این‌که توافق هسته‌ای نباید دیدگاه ما را نسبت به شیطان بزرگ تغییر دهد، گفت: مذاکرات هسته ای با هدف احقاق حقوق کشور صورت گرفت و در دیگر زمینه ها نباید اجازه دخالت و نفوذ در امور کشور به آمریکا داده شود.
آيت الله علما 90

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) اظهار داشت: امام راحل آمریکا را شیطان بزرگ نامید و این امر نشان دهنده آگاهی و بصیرت امام از تلاش بی وقفه آمریکا برای خلل در کشور است.

 

آیت الله علما یادآور شد: تلاش آمریکا برای تفرقه و جنگ افروزی در منطقه، به دلیل ترس از حضور انقلاب اسلامی ایران در منطقه است، زیرا جاذبه و کشش انقلاب اسلامی در منطقه به گونه ای است که موجب بیداری اسلامی شده است.

 


امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: رویکرد و عملکرد آمریکا در منطقه در تناقض با اهداف و رویکرد ایران است، آمریکا با جنگ افروزی و دفاع از تروریسم، به دنبال ناامن سازی منطقه است و ایران به دنبال ثبات و آرامش کشورهای منطقه است.

 


خطیب نماز جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: سیاست خارجی ایران مطابق قانون اساسی بوده و مسؤولان کشور باید همواره پایبند به قوانین باشند.

 


وی افزود: خوی استکباری آمریکا سبب شده که دشمنی ایران با آمریکا همیشگی باشد و قطعا اگر دشمنان توان مقابله با ایران را در خود می دیدند لحظه ای درنگ نمی کردند.

 


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه با تأکید بر لزوم پیشرفت و توسعه علمی کشور بیان داشت: رهبر معظم انقلاب تأکید بسیاری بر پیشرفت و توسعه علمی دانشگاه ها و مراکز علمی کشور دارند، باید شتاب علمی در کشور مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 


آیت الله علما تأکید کرد: ایران امروز یکی از کشورهای توسعه یافته بوده و این توسعه مرهون و مدیون تلاش دانشمندان و اندیشمندان کشور است، ایران در زمینه های مختلف علمی، نظامی، پژوهشی و تمام عرصه ها پیشرفت قابل توجهی داشته و همچنان باید بر این روند تأکید کرد.

 


خطیب نماز جمعه کرمانشاه گفت: نباید با جناحی کردن کشور، به پیشرفت ها و توسعه کشور لطمه زد بلکه با پایندی همه مسؤولان و دیپلمات ها به قانون اساسی، کشوری واحد و یکپارچه و قدرتمند و پایبند به اصول سیاسی و اعتقادی خود به وجود آورد.

 


امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: توافق با آمریکا نباید دیدگاه ما را نسبت به شیطان بزرگ تغییر دهد زیرا مذاکرات هسته ای با هدف احقاق حقوق کشور صورت گرفت و در دیگر زمینه ها نباید اجازه دخالت و نفوذ در امور کشور به آمریکا داده شود زیرا آمریکا به دنبال نفوذ همه جانبه در امور داخلی ایران است.

 


وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تصریح کرد: استواری و صلابت کشور مرهون پایبندی به اسلام ناب محمدی است و اگر کسی از اسلام فاصله گیرد، قطعا دچار افول و شکست می شود.

 


آیت الله علما بیان داشت: باید همواره نیت انسان در امور مختلف، الهی و تقرب به خدا باشد، نباید با پیروی از هوی و هوس و نفس به دنبال دنیا طلبی و زیاده خواهی بود، چنین فردی همچون کسی است که از آسمان به زمین فرو افتاده است.

 


وی با اشاره به روز کیفیت یادآور شد: در تولیدات داخلی باید توجه فراوانی بر افزایش کیفیت مبذول شود تا محصولی قابل رقابت و با کسفیت در اختیار مردم قرار گیرد، در این صورت توجه به محصولات خارجی کمتر می شود./857/201/ب1

ارسال نظرات