۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۳۰۰۴۷۵
پژوهش صهیونیستی تأکید کرد؛

یک میلیون و 500 هزار صهیونیست به خاطر انتفاضه دچار آسیبهای روحی و روانی شده اند

خبرگزاری رسا ـ تازه ترین پژوهش دانشگاهی رژیم صهیونیستی از افزایش چشمگیر میزان ترس و وحشت صهیونیست‎ها به خاطر انتفاضه قدس پرده برداشت.
نظاميان صهيونيست

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تازه ترین پژوهش دانشگاهی رژیم صهیونیستی از افزایش چشمگیر میزان ترس و وحشت صهیونیست ها به خاطر انتفاضه قدس پرده برداشت.


این پژوهش را دانشکده "تل حای" واقع در شمال سرزمین های اشغالی 1948 به اجرا درآورد. این تحقیق نشان داد که میزان اسرائیلی های مبتلا به بیماری های روحی و روانی از جمله استرس، اضطراب، افسردگی و غیره به خاطر انتفاضه قدس نسبت به دوره پیش از انتفاضه به طور چشمگیر افزایش یافته است.

 

پرفسور شائول کیمحی، پرفسور یوحانان ایشیل و پرفسور مولی لاهد از گروه روان شناسی این دانشکده در چارچوب یک جستار علمی به بررسی تاثیرات منفی انتفاضه بر جامعه صهیونیستی پرداختند. 

 

آنان در این تحقیق آورده اند: آمارها نشان می دهد که میزان وحشت زدگی و ترس و استرس اسرائیلی ها به خاطر انتفاضه قدس به شدت افزایش یافته است. 

 

در همین راستا، روزنامه عبری زبان "یدیعوت آهارانوت" نوشت: بر اساس این پژوهش میزان وحشت زدگی و ترس و استرس در میان صهیونیست ها در قیاس با 4 ماه گذشته افزایش یافته است، در ماه ژوئیه گذشته تعداد صهیونیست هایی که نسبت به رخدادهای امنیتی احساس نگرانی می کردند به یک میلیون نفر رسید، ولی اکنون تعداد آنان به یک میلیون و 500 هزار نفر می رسد.

 

این منبع افزود: بیش از 126 هزار صهیونیست به شدت احساس ترس و نگرانی و وحشت می کنند و همین مساله موجب شده است که آنان به مراکز مشاوره روانشناسی مراجعه کنند. این افراد توان کار کردن ندارند ، وضعیت روحی و روانی آنان هر لحظه دستخوش تغییر می شود،

 

پرفسور کیمحی در مصاحبه با این روزنامه گفت: صهیونیست ها از دنبال کردن اخبار مربوط به عملیات های مقاومتی فلسطینیان در کرانه باختری و قدس از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی می ترسند.  

 

وی افزود: این عملیات ها از سوی هیچ گروهی یا سازمانی یا حزبی یا نهادی طراحی و سازماندهی نمی شود، این عملیات ها به صورت انفرادی به اجرا در می آید./982/ب101/د

ارسال نظرات