۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۳۰۰۵۶۲
مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان:

آل سعود تحمل تبعات اعدام شیخ نمر را نخواهد داشت/ دولت به خاطر خوشامد مستکبران، در دفاع از حق و مظلومان ملاحظه کاری نکند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نصیرایی با تأکید بر این که اعدام شیخ نمر مقدمات سرنگونی آل سعود را تکمیل خواهد کرد، گفت: حکومت سعودی با توجه به درگیری هایی که در منطقه دارد قطعا تحمل واکنش های گسترده نسبت به اجرای این حکم را نخواهد داشت.
حجت الاسلام نصيرايي،

حجت الاسلام مجید نصیرایی مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان، در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به صدور حکم اعدام شیخ نمر، گفت: صدور این حکم در راستای حفظ منافع حکومت سعودی در شرایط بحرانی کنونی بوده و تصور نمی رود که آن را عملی کنند.

 

وی اظهار کرد: یقینا اولین تبعات اجرای این حکم در داخل خود عربستان بروز خواهد کرد چرا که شیعیان عربستان آنقدر تحت ظلم و فشارهای مختلف حکومت سعودی قرار دارند که مانند یک مخزن باروت منتظر انفجار با کوچکترین جرقه هستند.

 

حجت الاسلام نصیرایی با تأکید بر این که اعدام شیخ نمر مقدمات سرنگونی آل سعود را تکمیل خواهد کرد، افزود: حکومت سعودی با توجه به درگیری هایی که در منطقه دارد قطعا تحمل واکنش های گسترده نسبت به اجرای این حکم را نخواهد داشت.

 

مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان در خصوص علل مطرح کردن اعدام شیخ نمر در شرایط کنونی منطقه، تصریح کرد: دولت سعودی با توجه به حماقت هایی که در منطقه داشته (از کشتار یمن گرفته تا حمایت از تروریست های منطقه و فاجعه منا)، به شدت تحت فشار افکار عمومی دنیا قرار دارد از این رو به دنبال بهانه ای است تا به شکلی اذهان را منحرف و فشار را کاهش دهد.

 

آل سعود به بهانه اعدام شیخ نمر در پی امتیازگیری از برخی حاکمیت های جهان اسلام است

وی بازگشایی مجدد پرونده شیخ نمر را فرار رو به جلوی آل سعود از شدت هجمه علیه خود برشمرد و گفت: از سوی دیگر با توجه به مطالبه عمومی شیعیان از دولت ها مبنی بر جلوگیری از اجرای این حکم، آل سعود می خواهند به این بهانه، نوعی معامله پشت پرده را با برخی جریانات حاکمیتی جهان اسلام داشته باشد و امتیاز بگیرد.

 

بی تفاوتی نسبت به حکم اعدام شیخ نمر، مهری دیگر بر باطل بودن سازمان های حمایت از حقوق بشر

حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به برخورد دوگانه مجامع بین المللی با پرونده شیخ نمر و امثال آن، افزود: در فضای بین الملل افکار عمومی با شعارها و آرمانخواهی هایی مواجه است که عده ای از آن استفاده ابزاری می کنند؛ هر جا به نفعشان باشد آن را علم و هر جا به نفعشان نباشد، سکوت می کنند.

 

مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان، بی تفاوتی نسبت به حکم اعدام شیخ نمر را مهری دیگر بر باطل بودن سازمان های حمایت از حقوق بشر عنوان و اضافه کرد: امروز کمتر انسان آزاده و فهیمی است که متوجه دو رویی این سازمان ها و این که ابزار دست استکبار هستند، نشده باشد.

 

دولت به خاطر خوشامد مستکبران، در دفاع از حق و مظلومان ملاحظه کاری نکند

وی درباره وظیفه دولت و دستگاه دیپلماسی نسبت به صدور این حکم، خاطرنشان کرد: بر اساس رسالتی که مجموعه وزارت خارجه برگرفته از قانون و آرمان های نظام بر عهده دارد نباید در مقابل ظلم آشکار سکوت کند و تکلیف کاملا روشن است.

 

حجت الاسلام نصیرایی با بیان این که غرب وجریان استکبار اساسا با اصل وجود نظام و آرمان های اسلامی مشکل دارد، ادامه داد: تا ما از این آرمان ها دست برنداریم از ما دست بر نمی دارند لذا دلیلی ندارد که برای خوشامد آن ها به دفاع از حق نپردازیم.

 

مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان با بیان این که هرگاه روحیه انقلابی گری ما از سوی دشمن تضعیف شده است، روز به روز از اهدف خود دورتر شده ایم، گفت: دستگاه دیپلماسی نباید به خاطر خوشامد چند کشور غربی و مستکبر که دستشان آلوده خون بی گناهان است، در موضع گیری علیه ظلم و ظالمان و رفتارهای جاهلانه ملاحظه کاری کند.

 

وی افزود: دولت می بایست با دیپلماسی قوی، به روز و فعال برای پیشبرد اهداف انقلاب از ظرفیت های بین المللی اسلامی بهره گیرد؛ رسانه ها و کشورهای همسو نیز باید از این فرصت برای تحت فشار قرار دادن حکام مرتجع عرب و رسوایی آن ها استفاده کنند.

 

سکوت نخبگان در دفاع از حق، خیانت به آرمان های اسلام است

حجت الاسلام نصیرایی در خصوص وظیفه علما ونخبگان در دفاع از حق، یادآور شد: دولت ها خواه ناخواه محدود به یک سری چارچوب ها و محذوریت ها هستند اما علما، نخبگان و اندیشمندان نباید محذوریتی داشته و سکوت کنند چرا که در این صورت، این سکوت حد یقف نخواهد داشت و روزی دامن خودشان را هم می گیرد.

 

مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان، هرگونه سکوت در دفاع از حق را خیانت به آرمان ها دانست و تأکید کرد: علما، نخبگان و اندیشمندان جهان اسلام هستند که راه سعادت حقیقی بشر را هموار می کنند بنابراین هر یک به وسع خود وظیفه روشنگری و دفاع از حق را دارند و سکوت، اظهارنظر و قضاوتشان در حال و آینده جامعه اثر دارد./930/302/ب3

 

ارسال نظرات