۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۳۰۰۶۱۹
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

اجتماع میلیونی اربعین موجب دلگرمی گروه‌های مقاومت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه به پیاده‌روی مسلمانان در اربعین حسینی هشداری برای گروه‌های تکفیری از جمله داعش خواهد بود، گفت: اجتماع میلیونی اربعین موجب دلگرمی گروه‌های مقاومت می‌شود.
حجت الاسلام علي عباسي
معاون تهذيب حوزه علميه قزوين

حجت‌الاسلام علی عباسی، معاون تهذیب حوزه علیمه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به اجتماع میلیونی اربعین حسینی گفت: اربعین یک مانور بزرگ فرهنگی از سوی جهان اسلام است و به معنای دفاع از مظلوم است، همان‌‌گونه که امام حسین(ع) با مظلومیت به شهادت رسیدند.

 

وی افزود: حرکت برای اصلاح جامعه از سوی امام یک راهکار برای مبارزه با مستکبرین است، آن کسانی که علیه مسلمانان در حال جنگ هستند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با اشاره به پیاده‌روی مسلمانان در اربعین حسینی، تأکید کرد: این حرکت مسلمانان دشمنان اسلام را به وحشت می‌اندازد و هشداری برای گروه‌های تکفیری از جمله داعش خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام عباسی اجتماع اربعین را موجب دلگرمی مجاهدان و گروه‌های مقاومت دانست و ابراز کرد: کسانی که در مسیر اسلام ناب محمدی(ص) هستند و برای عزت و سربلندی اسلام تلاش می‌کنند از حرکت میلیونی مسلمانان بسیار خوشحال خواهند شد.

 

وی با تأکید بر اینکه وقتی اهداف اباعبدالله‌الحسین(ع) عملی شود ما به سوی جامعه آرمانی حرکت خواهیم کرد، عنوان کرد: امام حسین(ع) علیه حق‌کشی‌ها قیام کردند؛ حرکت مردم در روز اربعین به این معنا است که ملت‌های مسلمان به دنبال حکومت عدل الهی و ظهور آخرین منجی هستند که ادامه دهنده راه سیدالشهدا(ع) است.

 

مهم‌ترین کارکرد اربعین حسینی تبلور روحیه ایثار و ازخودگذشتگی است

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با اشاره به کارکردهای اربعین خاطرنشان کرد: مهم‌ترین کارکرد اربعین حسینی تبلور روحیه ایثار و از خودگذشتگی است، حضور در تجمع میلیونی زائران امام حسین(ع) وحدت ‌را در جامعه اسلامی تقویت کرده و همه کسانی که راهی این حرکت عظیم شده و یا در دل علاقه‌مند به این جریان هستند موضوع ایثار و شهادت‌طلبی در وجود آن‌ها زنده می‌شود.

 

این مسؤول در ادامه افزود: پیاده‌روی اربعین اثر خود را در جامعه دینی می‌گذارد و مردم نسبت به ظلم مستکبرین آگاه شده و جرأت مبارزه و برخواستن در مقابل ظالمان را پیدا می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام عباسی با بیان اینکه روحیه مسلمانان در جریان زیارت حرم اهل بیت(ع) تقویت می‌شود، اظهار کرد: آزادگان عالم با دیدن شور زائران شاهد خواهند بود که امام حسین(ع) غریب و تنها نیست و برای مبارزه با یزیدیان عالم پویاتر و با امیدواری بیشتری کار خواهند کرد.

 

وی در پایان گفت: جنایتکاران عالم با مشاهده وحدت و یکپارچگی مسلمانان ناامید شده و به این می‌رسند که نمی‌توان نور هدایت امام حسین(ع) را خاموش کرد چراکه حرکت آن حضرت روز به روز رونق و تجلی بیشتری پیدا می‌کند./955/302/ب2

ارسال نظرات