۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۳۰۰۶۳۵
معاون بین الملل مجمع جهانی اهل بیت:

بهترین راه برای خنثی سازی جریان های تکفیری، معرفی سیره اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل مجمع جهانی اهل بیت گفت: با توجه به وضعیت کنونی جهان اسلام و منطقه، معرفی سیره اهل بیت که به درستی اسلام ناب محمدی و حقیقی را معرفی می کند، می تواند به عنوان راهی مناسب برای خنثی سازی جریان های تکفیری و تروریستی مورد توجه قرار گیرد.
اهل بيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، سالار معاون بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) امروز در همایش امام سجاد(ع) با اشاره به برگزاری اهمیت چنین همایش ها و کنگره هایی ضمن قدردانی از آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس و دست اندرکاران برای این کنگره در هرمزگان گفت: این کنگره به موقع خود و تاکنون ثمرات زیادی برای معرفی هر چه بیشتر سیره اهل بیت داشته است.

 

وی ادامه داد: با توجه به تحولات و ویژگی هایی که در مکتب اسلام و جهان اسلام و اهل بیت وجود دارد، ضرورت دارد که سیره اهل بیت را هر چه بیشتر به علاقه مندان و مخاطبان به اهل بیت در سطوح منطقه ای و ملی معرفی کنیم.

 

معاون بین الملل مجمع جهانی اهل بیت در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت ها و جنایت های گروه های تکفیری و تروریستی اضافه کرد: از همین روست که ما میگوییم معرفی و گسترش و توسعه سیره اهل بیت که از صلح و وحدت صحبت می کند می تواند نه تنها بهترین نسخه برای منطقه باشد بلکه می تواند دنیا را نیز با اسلام ناب محمدی و حقیقی بیشتر آشنا کند.

 

سالار با بیان اینکه سیره امام زین العابدین (ع) ابعاد گسترده و متعددی دارد، یادآور شد: متاسفانه کماکان خیلی از مردم و حتی سیره نویسان به دلیل عدم آشنایی کامل و لازم، با این امام بزرگوار، وی را فردی با بیماری فیزیکی و یا مدام در حال عبادت و گوشه گیر توصیف و تفسیر می کنند و فکر می کنند که وی سر و کاری با سیاست نداشته است.

 

وی اضافه کرد: این در حالیست که بیماری ایشان تنها مربوطه به همان روزهای مرتبط با واقعه عاشورا بوده است و این به نوعی خواست خداوند متعال بوده تا امام سجاد (ع) در آن مقطع برای رهبری و سرپرستی آینده ملت اسلامی در امان بماند.

 

این مسؤول تصریح کرد: پس از اهمیت زیادی برخوردار است که سیره واقعی و اندیشه های ناب این امام همام را به مخاطبان و علاقه مندان به سیره اهل بیت، در قالب کنگره ها و همایش های بین المللی هر چه بیشتر معرفی کنیم.

 

وی در پایان با بیان اینکه مجمع جهانی اهل بیت امسال همکاری نزدیک و تنگانگی به دبیرخانه کنگره بین المللی امام سجاد (ع) دارد، اضافه کرد: در همین راستا برای پنجمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) سه میهمان برجسته به نام های جوزف هاشم شاعر مسیحی از لبنان و یک عالم از تونس و یمن دعوت شده است./851/202/ب3

ارسال نظرات