۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۳۰۰۷۰۴

رد درخواست 20 سال حبس برای عامل حملات تروریستی به مساجد آمریکا

خبرگزاری رسا ـ یک قاضی در ایالت تگزاس آمریکا درخواست دادستان مبنی بر اشد مجازات برای فردی تروریست را رد کرده و به حکمی ساده در مورد وی بسنده کرد.
تالبوت عامل حملات تروريستي به مساجد آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یک قاضی در ایالت تگزاس، درخواست اشد مجازات برای فردی تروریست که با طرح و برنامه ای قصد داشت حملات علیه مسلمانان انجام دهد را رد کرد.

 

در حالی که بازپرسان پرونده به دلیل برنامه ریزی متهم برای حملات تروریستی و نیز ارسال نامه ای تهدید آمیز از سوی وی، خواستار 20 سال زندان برای این فرد مجرم شده بودند، قاضی پرونده به حکم تحت نظر قرار دادن روبرت جیمز تالبوت به مدت سه سال و بررسی حالت روانی وی بسنده کرد.

 

تالبوت 39 ساله، سال پیش به جرم دزدی و برنامه ریزی برای عملیات تروریستی بازداشت شده بود. وی اعتراف کرده است که برای تخریب ساختمان های دولتی، دزدی از بانک و قتل نیروهای پلیس در پی جذب افرادی مانند خود بوده است.

 

طبق اعترافات تالبوت، وی قصد داشته است با جذب نیرو و دزدی از بانک، امکانات لازم برای حمله به چند مرکز اسلامی و مسجد را در آمریکا و به ویژه در واشنگتن دی سی به دست آورد.

 

وی همچنین اعتراف کرده است که برنامه ریزی کرده بود تا زمان حملات را در ازدحام در مساجد قرار داده تا بتواند بیشترین تعداد قربانی را بگیرد./847/ب903/د

ارسال نظرات