۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۳۰۰۷۶۹
آیت الله شفیعی:

دعاهای امام سجاد عمیق‌ترین اندیشه‌های سیاسی را ترویج می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که برخی ها می گویند که امام سجاد(ع) در جنگ کربلا در اثر فشار روحی که به او وارد شد، سیاست را رها کرد، گفت: امام سجاد(ع) به هر دو مقوله سیاست و معنویت پرداخت.
آيت الله سيد علي شفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه شنبه(16 آبان) در مراسم سوگواری امام حسین(ع) که در مسجد آیت الله شفیعی برگزار شد، با اشاره به این که برخی از علما و نویسندگان قدیم و عصر حاضر دچار اشتباه درباره امام سجاد(ع) شدند، ابراز داشت: وقتی دانشمندان به اشتباه دچار می شوند وضع دیگر مردم روشن می شود.

وی با اشاره به این که این فراد می گویند که امام سجاد(ع) در جنگ کربلا در اثر فشار روحی که به او وارد شد، سیاست را رها کرد؛ ادعای امامت را جمع کرده و مشغول به عبادت شد، ادامه داد: می گویند که امام سجاد(ع) ترجیح داد بجای امام سیاسی بودن، امام معنوی باشد و به صحیفه سجادیه و مناجات پرداخت.

این مقام مسؤول با تأکید بر این که برخی از نویسندگان شیعه، سنی و زیدی در این اشتباه قرار گرفته اند و در اثر عدم شناخت امام سجاد(ع) را درست معرفی نکرده اند، گفت: حوثی های یمن با عربستان سعودی جنگ می کنند و اینها  شیعیان زیدی هستند؛ چوبی که از عربستان مستقیم و از آمریکا به صورت غیر مستقیم می خورند در اثر شیعه بودن آنها است.

آیت الله شفیعی با اشاره به این که فرق بین شیعه زیدی و جعفری در این است که شیعه زیدی و جعفری هر دو قائل به امامت هستند اما از دیدگاه شیعه زیدی روایت باید بگوید که چه کسی امام است اما اشخاص را معرفی نمی کند، افزود: شیعه میگوید کسی که امامت می کند اسم آن در روایات پیش از خود آمده باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: فرق دوم، این است که زیدی ها می گویند امام کسی است که قیام مسلحانه کرده باشد و چون امام سجاد(ع) این کار انجام نداد بنابراین ایشان را امام نمی دانند. و فرزند ایشان را امام به شمار می آورند اما شیعه می گوید اما اگر سیاسی باشد معنوی هم است و بالعکس.

 وی با اشاره به این که در برخی از مقتل های قدیم آماده که امام زین العابدین(ع) شخصا در کربلا جنگ کرده و زخمی شده و بیماری ایشان نیز به این سبب است، بیان داشت: امام حسین(ع) دستور داد که حضرت زین العابدین(ع) را به عقب برگردانند تا سلسله امامت و ولایت قطع نشود.

این مقام مسؤول با اشاره به این که امام حسن مجتبی(ع) قیام مسلحانه نداشتتند پس چرا زیدیه آن را امام می دانند، عنوان کرد: این تناقض ها در مذهب زیدیه وارد است؛ زیدیه شیعه هستند چراکه شیعه کسی است که پس از پیامبراکرم(ص) امام علی(ع) و نه ابوبکر و عمر را خلیفه بداند.

آیت الله شفیعی با تأکید براین که اگر زیدی و یمنی ها شیعه 12 امامی بودند عربستان چه بلایی سر اینها که نمی آورد، اظهار داشت: امام زین العابدین(ع) وقتی که از جبهه کربلا برگشت و فشارها و خفقان بنی امیه اوج گرفته بود، دید که نمی تواند به صورت رسمی اعلام امامت کند و از طریق دعا، مناجات و صحیفه سجادیه پیش آمد؛ همه روایاتی که امام صادق(ع) فرموده همه آنها را امام سجاد(ع) در دعا آورده است./9453/202/ب

ارسال نظرات