۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۳۰۰۷۸۴
به همت مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی مشهد:

همایش و فراخوان مقاله «مدیریت جهادی از منظر پیامبر اکرم» برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی العالمیه مشهد، «همایش و فراخوان مقاله مدیریت جهادی از منظر پیامبر اکرم(ص)» را برگزار می کند.
همایش و فراخوان مقاله «مدیریت جهادی از منظر پیامبر اکرم» برگزار می‌شود

خانم زحمتکش، کارشناس امور پژوهشی مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی العالمیه مشهد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: اداره پژوهش مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی العالمیه مشهد، با هدف بررسی و تحلیل شخصیت والای نبی مکرم اسلام(ص)، همایش و فراخوان مقاله «مدیریت جهادی از منظر پیامبر اکرم(ص)» را برگزار می کند. 

 

وی به اهمیت بعثت پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: آیت الله خامنه ای می فرمایند: «روز مبعث، بی‌شک بزرگترین روز تاریخ بشر است؛ زیرا هم آن‌کسی که طرف خطاب خداوند قرار گرفت و مأموریت بر دوش او گذاشته شد - یعنی وجود مکرم نبی بزرگوار اسلام(ص) - بزرگترین انسان تاریخ و عظیم‌ترین پدیده‌ی عالم وجود و مظهر اسم اعظم ذات اقدس الهی است.»

 

کارشناس امور پژوهشی مدرسه عالی جامعه المصطفی مشهد به محورهای این همایش اشاره کرد و گفت: «رهبری(مدیریت) پیامبر اعظم(ص)»، «سیره اقتصادی پیامبر اعظم(ص)» و «سیره فرهنگی پیامبر اعظم(ص)» محورهای این فراخوان هستند.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد افزود: پژوهشگران علاقه مند، در محوریت «رهبری(مدیریت) پیامبر اعظم(ص)»  می توانند ملاقات خود را در موضوعات «سبک رهیری(مدیریتی) جهادی پیامبر اعظم(ص)»، «مبانی قرآنی رهبری(مدیریتی) جهادی پیامبر اعظم(ص)»، «نفش رهبری(مدیریتی) پیامبر اعظم(ص) در تشکیل امت واحده»، «پیامبر اعظم(ص) و بیداری اسلامی» و «مدیریت بحران در سیره حکومتی پیامبر اعظم(ص)» ارائه دهند.

 

زحمتکش اظهار کرد: موضوعات «سبک زندگی فردی – اقتصادی پیامبر اعظم(ص)»، «مشی اقتصادی پیامبر اعظم(ص) در مواجهه با تحریم های اقتصادی»، «پیامبر اعظم(ص)، جهاد اقتصادی، اقتصاد مقاومتی»، «ارتباطات اقتصادی پیامبر اعظم(ص) با غیر مسلمانان»، «تکنیک ها و تاکنیک های اقتصادی پیامبر اعظم(ص)» و «عدالت اقتصادی در سیره پیامبر اعظم(ص)»، ذیل محور «سیره اقتصادی پیامبر اعظم(ص)» هستند.

 

این کارشناس تاریخ و تمدن اسلامی ابراز کرد: محققان علاقه مند، در محور «سیره فرهنگی پیامبر اعظم(ص)» می توانند مقالات خود را در این موضوعات ارائه دهند؛ «پیامبر اعظم(ص) و معنویت»، «پیامبر اعظم(ص) و عقلانیت»، «پیامبر اعظم(ص) و عدالت فرهنگی»، «پیامبر اعظم(ص) و هویت»، «پیامبر اعظم(ص) و همبستگی»، «پیامبر اعظم(ص) و جامعه سازی» و «پیامبر اعظم(ص) و نهاد خانواده» و « پیامبر اعظم(ص) و اقتدار»، ارائه دهند. 

 

وی به شیوه نگارش مقالات اشاره کرد و گفت: مقالات باید در محیط 2010word  نگاشته شود و تعداد صفحات نیز، حداقل 14 صفحه و حداکثر 20 صفحه (250 کلمه ای) باشد.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد با اشاره به این که ساختار علمی مقالات شامل، عنوان، چکیده، کلید واژه، فصل بندی، نتیجه و منابع باید حفظ شود، افزود: شکل ارجاعات داخل متن الزاما به صورت قاعده (A.P.A درون متنی) نوشته شود.

 

زحمتکش اظهار کرد: نشانی کامل نویسنده شامل: شماره تماس، نشانی پستی و پست الکترونیک، رتبه و مدرک دانشگاهی یا حوزوی حتما در زیر نویس صفحه اول نوشته شود.

 


این کارشناس تاریخ و تمدن اسلامی با خاطر نشان کردن این که 15 دی ماه، آخرین مهلت ارسال آثار است، ابراز کرد: در همایشی که در 20 بهمن ماه برگزار خواهد شد، به مقالات برتر ضمن چاپ در ویژه نامه همایش هدایایی اهدا خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که پژوهشگران، برای ارسال آثار به دو روش می توانند اقدام کنند، گفت: در روش اول متن مقاله را در قالب word به پست الکترونیک (pajohesh.khaharan@gmail.com)  ارسال کنند. 

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد افزود: در روش دیگر، پژوهشگران می توانند نسخه چاپی اثر را به همراه لوح فشرده در قالب  word به نشانی مشهد مقدس، جامعه المصطفی العالمیه، اداره پژوهش مدرسه عالی خواهران، دبیر خانه همایش ارسال کنند.

 

وی گفت: علاقه مندان برای اطلاع از دیگر موضوعات این فراخوان و کسب اطلاعات بیش تر، با شماره دبیر خانه همایش 32280630 – 051 داخلی 19 تماس حاصل کنند./1309/302/ب1

ارسال نظرات