۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۳۰۰۷۹۰

محکومیت حکم اعدام آیت الله نمر از سوی ائمه جمعه کرمانشاه

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه استان کرمانشاه اقدامات منفور آل سعود در حوادث اخیر را محکوم کردند و صدور حکم اعدام آیت الله نمر را اقدامی نسنجیده و ناعادلانه خواندند.
ائمه جمعه کرمانشاه

حجج اسلام سید محمد حسین ضیغمیان امام جمعه بیستون، سید امیر محمدی پور امام جمعه اسلام آباد غرب و  محمد باقر برقراری امام جمعه سنقر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، اقدامات منفور دولت آل سعود در حوادث اخیر و صدور حکم اعدام آیت الله نمر را محکوم کردند.


اقدام به موقع مسلمانان از تندروی های آل سعود جلوگیری می کند
حجت الاسلام ضیغمیان با اشاره به زوال زودهنگام دولت سعودی ابراز داشت: حکام سعودی در صورت اعدام آیت الله نمر جرقه اولیه ظهور انقلاب و بیداری اسلامی را در عربستان خواهد زد، مردم عربستان نیز از اقدامات نسنجیده و نابخردانه حکومت سعودی به تنگ آمده و در مقابل ظلم و زور، بیش از این دوام نخواهند آورد.

 

امام جمعه بیستون خاطرنشان کرد: ترس حکومت سعودی از آیت الله نمر به دلیل ترس از برملا شدن چهره حقیقی آل سعود است و آیت الله نمر روحانی بی دفاعی است که با بیان حقایق و روشنگری اذهان مردم به صدور چنین حکم ناعادلانه و غرض ورزانه ای محکوم شد.


وی بیان داشت: جهان اسلام نباید در مقابل جنایات متعدد آل سعود سکوت کنند زیرا آن ها در مقابل سکوت مردم گستاخانه تر عمل کرده و بر دایره جنایات خود می افزایند، اقدامات به موقع و شایسته مسلمانان می تواند از تند روی های آل سعود جلوگیری کند.


حجت الاسلام ضیغمیان در پایان گفت: علمای آزاده شیعه و اهل سنت باید در مقابل این اقدامات به پا خیزند و اجازه ادمه جنایات را به آل سعود ندهند.


مستکبران جهان حامی حکومت آل سعود هستند
حجت‌الاسلام سید امیر محمدی‌پور، امام جمعه اسلام‌آباد غرب نیز در گفت و گویی اظهار داشت: آیت الله نمر روحانی فقید و عالم برجسته جهان اسلام است که در دفاع از حقوق پایمال شده شیعیان عربستان به پا خواست، در هیچ نقطه ای از جهان سخن گفتن جرمی نیست که سزای آن اعدام باشد و صدور حکم اعدام آیت الله نمر نشانه بی عدالتی حکومت سعودی است.


وی یادآور شد: آل سعود با پیروی از حکام مستکبر خود هر روز جنایات متعددی در یمن برجای می گذارد و پایه های حکومت خود را متزلزل تر می کند، صدور حکم اعدام آیت الله نمر نیز نشان دهنده عمر کوتاه حکومت سعودی است.


امام جمعه اسلام آباد غرب خاطرنشان کرد: کشورهایی که مدعی دروغین حقوق بشر هستند در مقابل صدور ناعادلانه حکم اعدام آیت الله نمر سکوت کرده اند و بدون پوشش دادن مخالفت های علمای بزرگ جهان اسلام با اجرای این حکم، از حکومت سعودی حمایت می کنند زیرا آن ها به دنبال ایجاد تفرقه در جهان اسلام هستند و آل سعود نیز همچون ملعبه ای آن ها را در رسیدن به اهداف خود یاری می کند.


حجت الاسلام محمدی پور در پایان تصریح کرد: باید مسلمانان قاطعانه در مقابل اقدامات نسنجیده آل سعود قیام کنند زیرا دولت سعودی موجب تفرقه در جهان اسلام شده و هر روز با اقدامات کورکورانه بر دامنه جنایات خود می افزاید.

 

اقدامات اخیر عربستان انتهایی جز زوال دولت سعودی ندارد
حجت الاسلام محمد باقر برقراری، امام جمعه سنقر نیز در گفت و گویی جداگانه با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: حکومت سعودی با جنایات اخیر خود چهره‌ای سیاه و تاریک از خود در جهان بر جای گذاشته است، مردم آگاهانه حوادث دنیا را رصد می کنند و در این میان نیز اقدامات آل سعود از چشم ها پنهان نخواهد ماند.


امام جمعه سنقر تأکید کرد: گاه ریخته شدن خونی به ناحق، انقلابی بزرگ را رقم می زند که افراد خودکامه و مستبد را در خود می بلعد و نابود می کند، آل سعود برای بقای حکومت خود باید رویه مناسب‌تری در پیش گیرد، زیرا ادامه اقدامات اخیر عربستان انتهایی جز زوال حکومت سعودی را در پی ندارد.


وی افزود: اقدامات اخیر عربستان در یمن، سوء مدیریت در مصیبت جهانی منا، صدور حکم اعدام آیت الله نمر، موضع گیری ها و تمایل به کشور های مستکبر جهان نشان دهنده ماهیت حقیقی آل سعود است که در پس پرده اسلام مخفی نگه داشته و در لوای نام مقدس اسلام، قصد تخریب این دین مبین را دارد، غافل از این که اسلام مترقی هیچ گاه با چنین اقداماتی مخدوش نخواهد شد.


حجت الاسلام برقراری گفت: اعدام احتمالی آیت الله نمر موج نفرت جهانی و حرکت شیعیان و آزادگان جهان در مقابل آل سعود را به دنبال خواهد داشت، باید همه جهان اسلام مطالبه خون های به ناحق ریخته شده را از حکومت آل سعود داشته باشند./857/301/ب2

ارسال نظرات