۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۳۰۰۷۹۹
استاد حوزه و دانشگاه:

اعدام شیخ نمر زمینه‌ساز انقلابی گسترده در عربستان خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که سرکوب قیام و اعدام شیخ نمر، سرفصل حرکتی انقلابی در عربستان خواهد شد، گفت: اعدام شیخ نمر، تبعات عظیمی از سوی مسلمانان به همراه خواهد داشت و زمینه را برای یک نهضت و انقلاب گسترده در شبهه جزیره عربستان به وجود خواهد آورد.
حجت الاسلام قاسم ارمي ارمکي

حجت الاسلام قاسم ارمی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که استکبار جهانی با اعدام شخصیت هایی مانند شیخ نمر به دنبال جلوگیری از بیداری اسلامی در منطقه به ویژه شبه جزیره عربستان است، گفت: اختلافات میان قبایل و تحرکات سنی و شیعه در این منطقه، ثبات سیاسی و اجتماعی عربستان را درهم ریخته است.

 

وی افزود: سران سعودی در یک کلاف سردرگمی گرفتار شده‌اند که به گمان خود با اعدام شیخ نمر و سرکوب شیعیان می توانند از بحران موجود خارج شوند.

 

حجت الاسلام ارمی با بیان این که سرکوب قیام و اعدام شیخ نمر، سرفصل حرکتی انقلابی در عربستان خواهد شد، گفت: اعدام شیخ نمر، تبعات عظیمی از سوی مسلمانان به همراه خواهد داشت و زمینه را برای یک نهضت و انقلاب گسترده در شبهه جزیره عربستان به وجود خواهد آورد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که وظیفه دستگاه دیپلماسی ایران تفهیم تبعات اقدام شوم عربستان سعودی است، گفت: آل سعود با تصمیم اشتباه خود حرکتی را شروع خواهد کرد که شدت آن دامن سعودی ها را خواهد گرفت و بار دیگر چهره ننگین آل سعود و کینه دیرینه آنها نسبت به شیعیان را ثابت خواهد کرد.

 

وی با اشاره به این که آل سعود هیچ توجیهی برای اعدام شیخ نمر ندارد، گفت: دستگاه دیپلماسی و سازمان های سیاسی بین الملل نیز پاسخی را در برابر صدور حکم اعدام شیخ نمر ندارند.

 

به گفته وی، اعتقادات و باورهای دینی جزو اصول دموکراسی و آزادی سیاسی جوامع است، از این رو سازمان های مدعی حقوق بشر در این بین با زیرپا گذاشتن اصول خود سکوت کرده اند.

 

حجت الاسلام ارمی با تأکید بر این که نهادهای مردمی باید در برابر صدور حکم اعدام شیخ نمر موضع بگیرند، گفت: ملت انقلابی ایران و خطبای نماز جمعه، دانشگاهیان و فرهیختگان نیز باید در برابر تصمیم اشتباه آل سعود موضعگیری کنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اعدام شیخ نمر فتح بابی خواهد شد تا نتوان در آینده از بحران های عظیم جلوگیری کرد، گفت: دستگاه دیپلماسی با قاطعیت موضوع اعدام شیخ نمر را رصد کند و توابع آن را به گوش عربستان برساند./1307/302/ب2

ارسال نظرات