۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۳۰۰۸۱۲
رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی:

تمسک به قرآن و اهل بیت انسان را از فتنه حفظ می‌کند

خبرگزاری رسا ـ افتخاری با بیان این که آنچه انسان را از فتنه‌های زمانه نجات می‌دهد قرائت، فهم و درک قرآن کریم است، گفت: پیام پیامبر(ص) در غدیر خم نیز تمسک به قرآن است و ما امروز با وجود هجوم فتنه از هر طرف شاهدیم کسانی که به قرآن و اهل‌بیت(ع) توسل و تمسک دارند دچار این فتنه نمی‌شوند.
300812 300812 300812 300812 300812 300812 300812

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در افتتاحیه سی‌وهشتمین دوره مسابقات استانی اذان، حفظ، ترتیل و قرائت قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات کشیده شده بابت این مسابقات قرآنی گفت: در استان تهران باید بیشتر از این قرآنی داشته باشیم امیدواریم شاهد روزافزون حضور قرآنیان به ویژه از قشر بانوان باشیم.

 

وی افزود: دشمن قسم‌خورده بشریت، حقیقت، عدالت تلاش خود را با برنامه و بودجه به کار گرفته تا به گونه‌ای وانمود کند که این نظام مقدس الهام گرفته از کربلای امام حسین(ع) نتواند موفق شود.

 

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: سرآغاز تلاش دشمن در نفوذ فرهنگی از همین استان تهران است که باید تلاش ما نیز برای مبارزه و مقابله با فعالیت‌های آنها از همین جا باشد.

 

باید مراقب نفوذ و فتنه دشمن باشیم

افتخاری بیان داشت: باید مراقب نفوذ و فتنه‌ای که رهبری به آن تذکر دادند باشیم به ویژه در تهران که تلاش دشمن بیشتر است بایید سنگرها و دیدبانی‌هایی که برای آن تدارک می‌ببینیم مستحکم‌تر و قوی‌تر از هر جای کشورمان باشد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کسانی که در جامعه قرآنی یا در خدمت آن هستند رسالت سنگینی دارند به ویژه خواهران قرآنی باید جلوی تهاجمات، ناتوی فرهنگی و نفوذ دشمن را بگیرند زیرا خواهران در جنگ نرم فرهنگی بسیار بیشتر از آقایان می‌توانند تاثیرگذار یا تاثیرپذیر باشند.

 

وی با اشاره به اینکه مراقب باشیم به روزگار کشور اندلس دچار نشویم، عنوان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند: اگر مردی به میدان آید یک نفر به میدان آمده اما اگر یک زن به میدان آید یک گروه را با خود به میدان آورده است زیرا تاثیرگذاری نگرش بانوان در جامعه نسبت به آقایان بسیار بیشتر است.

 

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، افزود: در قرآن کریم دو الگوی منفی همسران حضرت نوح(ع) و حضرت لوط(ع) در بهترین شراط بدون توجه به جایگاه همسری دو پیامبر به آن جایگاه خیانت کردند اما در مقابل دو بانو حضرت مریم(س) و حضرت آسیه با شرایط بسیار سخت زندگی کرده و توانستند بسیار بر جامعه خود تاثیرگذاری مثبت داشته باشند.

 

درک درست قرآن کریم انسان را از فتنه نجات می‌دهد

افتخاری گفت: آنچه انسان را از فتنه‌های زمانه نجات می‌دهد قرائت، فهم و درک قرآن کریم است پیام پیامبر(ص) در غدیر خم نیز تمسک به قرآن است و ما امروز با وجود هجوم فتنه از هر طرف شاهدیم کسانی که به قرآن و اهل‌بیت(ع) توسل و تمسک دارند دچار این فتنه نمی‌شوند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، افزود: کسانی که با فرهنگ قرآن آشنا شوند اجازه نفوذ دشمن در هر زمینه فردی، اجتماعی و اقتصادی را نمی‌دهند، امروز تلاش دشمن در نفوذ امنیتی، فرهنگی و اقتصادی است تا کشور ما را شبیه اندلس کند، اگر چه کشوری که تحت ولایت است آسیب نمی‌بیند اما باید توجه داشت که برای ولایت و دیگران هزینه ایجاد نشود.

 

وی اظهار داشت: استکبار جهانی با استفاده ابزاری از خانم‌ها و به نام تساوی حقوق زن و مرد نه تنها حقوق آنها را نداند بلکه تکالیف دیگری هم بر آنان تحمیل کرد عفت، کرامت و پاکی آنها را گرفته و زنان را مایه سودجویی دیگران کردند.

 

ما تحت تاثیر الگوهای غربی قرار نمی‌گیریم

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، گفت: ما تحت تاثیر الگوهای غربی قرار نمی‌گیریم که بدون داشتن دین برای جبران بدبختی‌های خود دنبال راه سومی برای جبران بدبختی‌های خود هستند.

 

وی افزود: ما نمی‌توانیم بعد از این همه شهید دادن برویم پس‌مانده برنامه فمینیست و حرکت‌های استکباری درباره زنان را اجرایی کنیم حرکت برخی در این راستا خجالت دارد خانم‌های قرآنی باید محکم مقابل این مسائل ایستادگی کنند.

 

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: ما باید در کشور بیش از بیش بستر فعالیت قرآنی را فراهم کنیم زیرا به شهدا و جامعه قرآنی مدیون هستیم، ما منتی بر جمهوری اسلامی نداریم بلکه جمهوری اسلامی بر ما منت دارد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یک خانم قرآنی باید به آنچه قرآن خواسته عمل کند و تحت تاثیر فیلم‌ها و حرف‌های دیگران نباشد با سبک زندگی، گفتار و رفتار قرآنی دیگران را به طرف قرآن کریم دعوت کند.

 

افتخاری افزود: ما در شورای عالی مسابقات قرآن کریم با همکاری سازمان اوقاف پیگر این هستیم که مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان با رعایت شاخص ها و احکام شرع برگزار شود که هدف از آن استفاده از ظرفیت‌های موجود برای همگرایی و وحدت در جهان اسلام است./807/202/ب1

ارسال نظرات