۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۳۰۰۸۵۲
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی مطرح کرد؛

تحریف امام خمینی مصداق بارز نفوذ فرهنگی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام زینتی تحریف شخصیت و اندیشه امام خمینی(ره) را ابزار اصلی نفوذ فرهنگی دشمن دانست و اظهارداشت: امام خمینی(ره) برای همه الگوی عرفانی، سیاسی و اجتماعی است؛ اما دشمن از این راه هم وارد شده و سعی می کند این اندیشه الگو را تحریف کند و در مقابل، تعریف جدیدی ارائه دهد.
حجت الاسلام و المسلمين علي زينتي، عضو هيأت علمي جامعه المصطفي العالميه و از استادان درس اخلاق حوزه علميه

حجت الاسلام علی زینتی، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نفوذ همه جانبه فرهنگی از سوی دشمن، اظهارداشت: فرهنگ هر ملتی بر پایه یک نظام ارزشی شکل می گیرد و تفاوت فرهنگ‌ها با هم نیز با توجه به تفاوت همین نظام ارزش‌ها مشخص می‌شود.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: وقتی سخن از فرهنگ عاشورا و دین و در مقابل فرهنگ غرب و انحطاط به میان می‌آید، نظام ارزشی به ذهن می آید؛ در واقع هرگونه تغییر یا نفوذ و استحاله فرهنگی نیز از همین مسیر است که این نفوذ از چند راه اساسی صورت می‌گیرد.

 

ارزش زدایی از باورهای عمیق سنتی

حجت الاسلام زینتی ارزش زدایی از باورهای عمیق و سنتی اسلامی را نخستین راه نفوذ فرهنگی دشمنان دانست و ابراز داشت: یکی از ابزار های افراد ضد دین همین است که قبح اعمال دینی و فرهنگی ما را کم اهمیت کرده و کم کم آن را به عنوان ضد ارزش قلم داد کند و در مقابل اعمال ضد ارزشی را پررنگ کند.

 

وی ادامه داد: به عنوان نمونه این افراد ماهیت انقلاب را که ماهیتی ضد استکباری است کم رنگ کرده و به قول رهبر معظم انقلاب، استکبار را به شکلی بزک کرده مطرح می کند و حجاب را که یک ارزش برخاسته از حیا و عفت است را با واژه هایی فریب دهنده مثل اُمُل بازی و عزاداری و گریه بر اهل بیت(ع) را عقب ماندگی معرفی می کند و در مقابل روابط آزاد و بی بند و باری را حسن سلوک مبتنی برعقلانیت می داند.

 

خلق ارزش‌های جدید

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه دومین وسیله برای تغییر و نفوذ فرهنگی دشمنان در فرهنگ اصیل اسلامی را جا به جایی ارزش ها و خلق ارزش های جدید خواند و یادآور شد: در این راه دشمن ارزش را ضدارزش معرفی نمی کند؛ بلکه دعوت می کند که در کنار پایبندی به باورهای اعتقادی به ضدارزش ها هم روی بیاورد.

 

وی در تبیین راه دوم افزود: به عنوان نمونه در کنار مسجد خانه موسیقی درست می کند و به مرور زمان آن را جایگزین مسجد می کند به گونه ای که خانه موسیقی را کانون توجه قرار می دهد و حتی دعوت می کند نماز را هم در همان محل بخواند در حالی که این مسجد است که بایستی مورد توجه فرد مسلمان باشد.

 

الگو زدایی

استاد درس اخلاق حوزه علمیه در ادامه تحریف شخصیت امام خمینی(ره) را ابزار اصلی نفوذ فرهنگی دانست و اظهارداشت: راه سوم نفوذ فرهنگی دشمن الگو زدایی است چرا که معیار انتقال ارزش ها در هر جامعه ای الگوها هستند، به عنوان نمونه امام خمینی(ره) برای همه الگوی عرفانی، سیاسی و اجتماعی است؛ اما دشمن از این راه هم وارد شده و سعی می کند اندیشه الگو را تحریف کند و درمقابل تعریف جدیدی از الگو ارائه دهد.

 

حجت الاسلام زینتی ادامه داد: در واقع شخصیت ها، نماد فرهنگ یک جامعه هستند که کم رنگ شدن و تحریف اندیشه آنان می تواند دستاویز خوبی برای دشمن در جبهه جنگ نرم باشد، که آرام آرام نماد های خود را جایگزین شخصیت های اصیل اسلامی می کند.

 

تحریم مثبت

وی با اشاره به تحریم مثبت به عنوان آخرین وسیله نفوذ فرهنگی خاطرنشان کرد: تحریم مثبت در برابر تحریم منفی است؛ در تحریم منفی دشمن کالایی را به ما نمی دهد ولی در تحریم مثبت کالا را با جان و دل می دهد اما فرهنگ و وابستگی به آن را نیز در ما ایجاد می کند و از این طریق سعی در تغییر فرهنگ ما می کند.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه در پایان راه مقابله با این نفوذ را پایبندی هرچه بیشتر به اصول و فرهنگ خودمان معرفی کرد و بیان داشت: ما باید در همه زمینه ها اعم از پوشش، تغزیه و گفت‌وگو و غیر آن به فرهنگ خودمان تمسک بجوییم و در هر چهار مورد پیش گفته نیز در مقابل جبهه دشمن قرار بگیریم./1330/ت302/س

ارسال نظرات