۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۳۰۰۸۷۹
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف آذربایجان غربی؛

شفاف سازی عملکرد اوقاف، موجب افزایش اعتماد مردم به مقوله وقف می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: اگر اجرای برنامه ها با هدف شفاف سازی و ارائه گزارش ها بر اساس واقعیت و با صداقت باشد، مردم به ایجاد وقف های جدید و مشارکت در امور خیریه ترغیب می شوند.
اوقاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام عیسی برادری، ظهر امروز در دومین جلسه ستاد هماهنگی و برگزاری هفته وقف با تأکید بر پرهیز از شعارزدگی و اقدامات کلیشه ای در برنامه های هفته وقف، اظهار داشت: اگر اجرای برنامه ها با هدف شفاف سازی و ارائه گزارش ها بر اساس واقعیت و با صداقت باشد، مردم به ایجاد وقف های جدید و مشارکت در امور خیریه ترغیب می شوند.

 

وی بر لزوم اجرای امینانه نیات واقفین اشاره و خاطرنشان کرد: باید در اجرای برنامه ها و همچنین ارائه گزارش عملکرد اوقاف، اجرای دقیق و امینانه نیات واقفین مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام برادری گفت: اجرای نیات واقفین و اهتمام ادارات اوقاف در جهت اجرای امینانه نیات وظیفه شرعی و قانونی اوقاف است که باید این امر تبیین و شفاف سازی شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اظهار داشت: مردم باید نسبت به اقدامات اوقاف آگاه شده و بدانند که حفظ عین موقوفات که نیازمند صرف وقت، تخصیص اعتبار، گرفتن وکیل، رایزنی با اشخاص حقیقی و حقوقی و در صورت لزوم اقدام قانونی و قضایی است.

 

وی با اشاره به بحث اجارات تأکید کرد: اخذ اجارات و پذیره های مختلف بر اساس آئین نامه های موجود و صرف آن در محل های مشخص شده و اجرای پروژه های عمرانی متعدد در جهت بهره وری اقتصادی موقوفات باید به صورت شفاف گزارش شود.

 

حجت الاسلام برادری همچنین گفت: با سپردن مدیریت بقاع متبرکه به خود مردم با انتخاب هیات امنا و نظارت دقیق بر اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی، مردم را به مشارکت با اوقاف و امور خیریه تشویق کرد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تصریح کرد: با مشارکت مردم در اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی بقاع متبرکه می توان از ظرفیت فرهنگی این اماکن به نحو احسن بهره گرفت و براساس فرمایش مقام معظم رهبری بقاع متبرکه را به قطب فرهنگی تبدیل کرد.

 

وی تأکید کرد: مدیریت نذورات و تسهیم آن به مدیریتی، عمرانی، فرهنگی و حفظ امانت مردم و هزینه آن در خود امامزاده ها از دیگر مواردی است که می تواند موجب شفاف سازی عملکرد اداره اوقاف و در نتیجه افزایش اعتماد  عمومی شود.

 

حجت الاسلام برادری در پایان ابراز امیدواری کرد: در هفته وقف امسال، اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با عمل به وظیفه شرعی و قانونی خود که در واقع حفظ موقوفات و اجرای امینانه نیت واقفین است، بتواند بیش از پیش زمینه مشارکت و همکاری مردم در ایجاد وقف های جدید و همچنین اجرای برنامه های فرهنگی را فراهم کند./936/202/ب1

ارسال نظرات