۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۳۰۰۸۸۹

سنگ‎اندازی رییس جمهور مستعفی یمن در راه مذاکرات

خبرگزاری رسا ـ وزیر خارجه رییس جمهور مستعفی یمن ضمن تکرار ادعاهای قدیمی خود درباره جنبش انصار الله گفته که تاریخ دقیق و محل برگزاری مذاکرات صلح یمن تعیین نشده است.
رياض ياسين وزير خارجه مستعفي يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ریاض یاسین وزیر خارجه عبدربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن مدعی شده اقدامات جنبش انصار الله نشان می‌دهد که آنها قصدی برای مذاکره و رسیدن به راهکار ندارند و می‌خواهند حرف خود را به زور سلاح به کرسی بنشانند.

 

منابع آگاه عربی مدعی شدند که هنوز موعد و محل مذاکرات صلح یمن که قرار است تحت نظارت سازمان ملل با حضور انصار الله،  طرف‌های حامی علی عبدالله صالح رییس جمهور پیشین یمن و هادی برگزار شود تعیین نشده است.

 

وزیر خارجه هادی همچنین جنبش انصار الله را به ارتکاب جرائم جنگی متهم کرد این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که در طول چندماه گذشته با ادامه حملات عربستان به یمن، سازمان‌های حقوق بشری اعلام کرده‌اند که این کشور از بمب‌های خوشه‌ای نامتعارف استفاده می‌کند.

 

از سوی دیگرحیدر العطاس مشاور عبد ربه منصور هادی رییس‌جمهور مستعفی و فراری یمن وارد مسقط شد.

 

وی در راستای نهائی شدن یک طرح برای اجرایی شدن قطعنامه 2216 به عُمان سفر کرده است؛ این در حالی است که مسقط اخیرا میزبان گروه‌های مختلفی برای حل مسأله یمن از جمله انصارالله، نمایندگان سازمان ملل و برخی مقامات کشورهای عربی خلیج فارس بود.

 

در همین راستا عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان هفته گذشته به عمان سفر و اعلام کرد در دیدار با مقامات این کشور درباره وضعیت سوریه و یمن و راه‌های تقویت همکاری صحبت شده است./981/ب102/د

ارسال نظرات