۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۳۰۰۹۶۸

تلاش شیعیان مصر برای تشکیل یک حزب در پارلمان

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع جهانی اهل بیت از نامه رهبر جریان صدر عراق به شیعیان مصر و دعوت آنان به خویشتنداری و شرکت رسمی در میدان سیاسی تشکر کرد.
سيد طاهر الهاشمي رييس جمعيت الثقلين مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سید طاهر الهاشمی، از رهبران شیعه مصر و عضو مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پیامی با اشاره به نامه سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق به شیعیان این کشور تصریح کرد: دعوت سید مقتدا صدر از شیعیان مصری مبنی بر خویشتن داری در برابر اقدامات تحریک آمیز و فتنه افروزانه و تأکید بر لزوم ورود به صحنه سیاسی قابل تقدیر است چرا که قانون مصر نیز ورود شهروندان سیاسی با گرایش به هر مذهبی را حق طبیعی آنان شمرده است.


وی افزود: تمام حقوقی که برای شهروندان مصری لحاظ شده است باید برای شیعیان این کشور نیز اجرا شود. قوانین مصر با توجه به مذهب و دین شهروندان قابل تفکیک و تبعیض نیست.


عضو مجمع جهانی اهل بیت(ع) تاکید کرد: دستگاه‌های رسانه‌ای مصر درصدد القای این نکته هستند که شیعیان در حال تلاش برای تشکیل یک حزب در پارلمان این کشور هستند. تشکیل حزب سیاسی شیعی در پارلمان حق قانونی ما است اما برای تشکیل این حزب پشتوانه مادی کافی در اختیار نداریم.


الهاشمی در پایان تصریح کرد: در مصر یک جریان قدرتمند وجود دارد که از تشکیل هرگونه نهاد شیعی جلوگیری می کند و این جریان که از سوی حامیان وهابی داخلی و خارجی پشتیبانی می شود، عناصر فعال شیعه را همواره تهدید می کنند./1321/ب903/د

ارسال نظرات