۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۳۰۱۰۲۹
امام جمعه اسلام آباد غرب:

عبادت بدون اخلاص، هیچ ثمری ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اسلام آباد غرب در مراسم شهادت امام سجاد (ع) گفت: قطعاً ارتباط با خداوند متعال اگر بدون اخلاص صورت گیرد پوچ و بی اعتبار خواهد بود.
امام جمعه اسلام آباد امام جمعه اسلام آباد1 امام جمعه اسلام آباد2

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم شهادت و عزاداری امام سجاد (ع) و ایام محرم شامگاه گذشته با حضور عزاداران و عاشقان سیدالشهدا (ع) برگزار شد.


حجت الاسلام سید امیر محمدی پور امام جمعه شهرستان اسلام آباد با تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد (ع) به دو یادگار این امام عزیز اشاره و ابراز کرد: صحیفه سجادیه و رساله حقوق به مناجات با خداوند متعال و حقوق شهروندی که در آن بیان شده است می پردازد از این رو اعتراف می کنیم آن طور که شایسته است در الگو گرفتن از این دو مهم کوتاهی کرده ایم.


حجت الاسلام محمدی پور در ادامه با اشاره به دعای مکارم الأخلاق در صحیفه سجادیه افزود: مکارم الأخلاق در صحیفه سجادیه فضائل اخلاقی، دعا و مناجات با خداوند را به انسان ها می آ
موزد.


استاد اخلاق تکبر را صفتی ناپسند دانست و اظهار داشت: یکی از صفات خداوند متعال متکبر بودن است اما این صفت برای خداوند نیک بوده اما برای انسان ها مذموم است، زیرا تکبر برای کبیر است و قطعأ خداوند متعال بزرگ می باشد و این صفت مخصوص خدای سبحان است، اما انسان ها حقیر می باشند و تکبر برای انسان ها زشت است و می توان گفت که این گونه افراد خیالباف هستند.


امام جمعه شهرستان اسلام آباد خاطرنشان کرد: انسان عاملی برای خودبزرگ بینی ندارد، انسان اگر به واسطه عبادت با خدای سبحان، خود را نسبت به دیگران والاتر دید این عامل سبب می شود که تمامی عبادت و مناجاتش نابود شود.


استاد حوزه علمیه با اشاره به کتاب مراقبات عنوان داشت: یکی از مراقبات ماه محرم اقامه عزای سیدالشهدا (ع) است اما به شرطی که توأم با اخلاص باشد، عبادت بدون اخلاص باطل و بیهوده است.


حجت الاسلام محمدی پور یادآور شد: هر عبادتی که سبب شود انسان خود را از دیگران بالاتر ببیند، بی اعتبار می باشد، امام سجاد (ع) در مناجات هایش از خداوند می خواهد که او را به عبادتش وا دارد و گرفتار خود بزرگ بینی نکند، عبادت برای این است که انسان خود را در محضر خداوند خاکی بیند، اگر اقامه نماز سبب تکبر شود قطعأ تأثیر گذاری آن پوچ و بیهوده خواهد بود.


وی در ادامه افزود: امیرمؤمنان (ع) در اوج عظمت و بزرگی با دیگران خاکی و متواضع بود و به امور مردم رسیدگی می کرد، هر چه قدر انسان ارتباطش با خدای سبحان بیشتر شود باید فروتن و متواضع تر شود در غیر این صورت این عبادت بی ارزش است.


امام جمعه شهرستان اسلام آباد با تشریح حال عده ای که در خلوت می خزند و عبادت می کنند عنوان داشت: عبادت در خفا و خلوت در اسلام وجود دارد اما ثواب و فضائل عبادت در والاتر و تأکید فراوانی به این امر شده است، یکی از عللی که تأکید شده که انسان به جماعت با خدای سبحان مناجات کند این است که خود را از دیگران بالاتر نبیند زیرا همگی با یکدیگر در محضر خداوند سجده و بندگی می کنند.


استاد اخلاق با اشاره به رساله حقوق امام سجاد (ع) تصریح کرد: رساله حقوق به حق الناس می پردازد و در قرآن کریم نیز به روز قیامت اشاراتی شده است که هر فرد از کسانی که حقوق آن ها را ضایع کرده است فرار می کند زیرا وی حقوق آن ها را مراعات نکرده است و برای اینکه به حسابش رسیدگی نشود فرار می کند.


حجت الاسلام محمدی پور در پایان اظهار داشت: خداوند متعال به انسان دستور داده است که وظیفه اش را به خوبی انجام دهد و حتی در حقوق همسایه گاهی باید اذیت و آزار همسایه را تحمل کند از این رو در رساله حقوق به بسیاری از این مسائل به طور کامل رسیدگی شده و آن ها را تشریح کرده است./857/202/ب1

ارسال نظرات