۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۳۰۱۱۰۶
مدیر حوزه علمیه امام باقر شاهین دژ:

علم آموزی و تهذیب از دغدغه‌های حوزه در تربیت طلاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام باقر(ع) شاهین دژ گفت: در کنار علم آموزی، مسأله مهم و اساسی در حوزه های علمیه، تهذیب و آراسته شدن به زیور اخلاق است.
حوزه علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام علیرضا پرهیزکار، مدیر حوزه علمیه امام باقر(ع) شاهین دژ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، پیشرفت دروس حوزوی و تقویت نفس را از مهم ترین لوازم تکاپوی علمی و دغدغه‌های حوزه های علمیه در تربیت طلاب دانست.

 

وی با اشاره به نشاط طلبگی در حوزه های علمیه، اظهار داشت: نشاط طلبگی با اطمینان از محیط آموزشی، ورزش، نظم در برنامه های طلبگی پیش می آید و با پبشبرد این کارها و این که طلبه احساس کند از وجود استادی مجرب بهره می برد به صورت اتوماتیک در طلبه نشاط ایجاد می شود.

 

حجت الاسلام پرهیزکار یکی از وظایف مهم مدیران حوزه های علیمه را کنترل پیشرفت علمی و اخلاقی طلاب دانست و گفت: کنترل، نظارت مستقیم و غیر مستقیم از وظایف مدیران حوزه های علمیه در حق طلاب است.

 

وی افزود: مدیران حوزه با کنترل و نظارت مستقیم از طریق برگزاری نشست و ارتباط تنگاتنگ و  کنترل غیر مستقیم از سوی اساتید و با تذکر آنان به طلاب سعی در ارتقاء وضعیت علمی و اخلاقی طلاب دارند.

 

استاد حوزه علمیه امام باقر (ع) شاهین دژ،با بیان این‌ که حوزه‌ های علمیه از ویژگی‌ های بارز و ممتازی نسبت سایر مراکز تحصیلی برخوردار است، گفت: حوزه ‌های علمیه دانشگاه امام صادق(ع) است و طلبه در این محیط باید با تهذیب نفس و اخلاقیات همراه شود.

 

حجت الاسلام پرهیزکار با بیان این که در حوزه‌ های علمیه تنها مسأله علم ‌آموزی مطرح نیست، اظهار داشت: در کنار علم آموزی، مسأله مهم و اساسی در حوزه های علمیه، تهذیب و آراسته شدن به زیور اخلاق است.

 

استاد حوزه علمیه، علم و تهذیب را دو بال رشد برای پیشرفت طلبه دانست و افزود: علم بدون تهذیب انسان را به سقوط می کشاند./1301/302/ب2

ارسال نظرات