۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۳۰۱۱۲۴
رهبر جنبش نهضت تونس:

انتفاضه فلسطین مادر انقلاب های عربی است

خبرگزاری رسا ـ رهبر جنبش نهضت تونس تاکید کرد: انتفاضه قدس سرآغاز مسیر آزادسازی بیت المقدس و کرانه باختری است.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ راشد غنوشی رهبر جنبش نهضت تونس تصریح کرد: حامیان آرمان فلسطین از شکل گیری انتفاضه سوم به وجد آمده اند، این انتفاضه نتیجه تشدید تجاوزات وحشیانه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیستی علیه ملت و سرزمین و مقدسات فلسطین است. 

 

وی ضمن تمجید از رشادت ها، ایثارگری ها، جانفشانی ها و دلاورمردی های جوانان انتفاضه، تصریح کرد: رخدادهای انتفاضه نوید بخش آزادی فلسطین است و حامل پیام مثبت و خوبی در مورد آینده انقلاب های عربی است.

 

وی خواستار حمایت از انتفاضه ملت فلسطین علیه اشغالگران صهیونیست شد و آن را یک فرصت تاریخی برای آزاد سازی بیت المقدس خواند.

 

رهبر جنبش نهضت تونس تاکید کرد: باید آزادی خواهان جهان از انتفاضه ملت مظلوم فلسطین حمایت کنند، ملتی که در برابر توطئه های شوم دشمنان علیه آرمان هایش سینه سپر کرده است.

 

غنوشی توضیح داد: از جهانیان خواسته می شود سکوت خود را بشکنند و ملت های عربی هم دولتمردان خود را تحت فشار قرار دهند، اکنون یک فرصت تاریخی برای حمایت از حقوق فلسطینیان و آزاد سازی قدس وجود دارد و پروسه صهیونیسم در سایه رهبری زورگو رو به افول و نابودی گذاشته است.

 

وی تصریح کرد: ملت فلسطین علیه اشغالگران صهیونیست قیام کرد تا جهانیان را بیدار سازد و آنان را در جریان تجاوزات و جنایات وحشیانه اشغالگران صهیونیست قرار دهد.

 

وی در رابطه با درگیر شدن منطقه به بحران های داخلی اش تاکید کرد: معادلات منطقه به نفع آرمان فلسطین رقم خورده است، تحرکات و موضع گیری های ملت مصر و پایداری انقلاب های تونس و تحرکات ملت های اروپا همگی نوید بخش است. 

 

این رهبر تونسی، پیروزی حزب عدالت و توسعه ترکیه در انتخابات اخیر پارلمانی را دستاورد بزرگ حمایت از آرمان فلسطین برشمرد.

 

غنوشی انتفاضه قدس را به مثابه فراخوان جوانان امت و تمامی انسان های با وجدان جهت بیداری و قیام دانست و تاکید کرد: ملت فلسطین زیر لگدهای صهیونیست های غاصب و خون آشام له می شود، صهیونیست هایی که ابرقدرت های جهانخوار از آنان حمایت می کنند./982/ب101/د

ارسال نظرات