۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۳۰۱۱۵۰
سازمان‌ حمایت از روزنامه‌نگاران:

المیادین رسوایی‌های عربستان را افشا کرده است

خبرگزاری رسا ـ سازمان بین‌المللی حمایت از حقوق روزنامه نگاران ضمن محکوم کردن تصمیم عرب ست علیه المیادین اعلام کرد که المیادین رسوایی‌ها و جنایات عربستان را بر ملا کرده است.
شبکه الميادين لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، واکنش‌ها علیه اقدام اخیر عربستان برای توقف پخش المیادین همچنان ادامه دارد. سازمان بین المللی حمایت از روزنامه نگاران در بیانیه ای این اقدام ماهواره عرب‌ست علیه المیادین را محکوم و آن را باطل توصیف کرد.

 

این سازمان افزود: ماهواره عرب‌ست ملک شخصی نیست بلکه متعلق به همه امت عربی است و از سوی یک اداره فنی وابسته به اتحادیه عرب مدیریت می‌شود.

 

سازمان بین المللی حمایت از روزنامه نگاران که مقر آن در شهر ژنو سویس واقع است افزود: چنین تصمیماتی ما را به یاد جانبداری‌ اتحادیه عرب و تعصبات خطرناکش در سیاست هایی که در پیش می گیرد می اندازد.

 

این سازمان در ادامه بیانیه خود افزود: یکی از مظاهر ظلمی که خبرنگاران صادق و رسانه های بی طرف با آن مواجه هستند، وجود رسانه ها و شخصیتهای مزدور و گمراه است. طی سالهای اخیر شبکه هایی تاسیس شده که بی طرفی خود را از دست داده و به شکل آشکاری از نظامهای حامی تروریسم و گروههای تکفیری حمایت کرده است.

 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که المیادین امروز رضایت و توجه بینندگان را جلب کرده و بینندگان این شبکه آن را یکی از مهمترین منابع خبر صادقان و  اندیشه معتدل می دانند.

 

این سازمان اعلام کرد که نظام عربستان که با پول خود از تروریسم و رسانه های گمراه کننده حمایت می کند، امروز در حال فشار بر ماهواره عرب‌ست است تا پخش شبکه المیادین از طریق این ماهواره را متوقف کند و  دلیل این امر این است که المیادین جنایات و رسوایی های عربستان را بر ملا کرده است.

 

شبکه المیادین، یک شبکه ماهواره ای عربی است که وابسته به موسسه اطلاع رسانی المیادین بوده و مدیریت آن بر عهده غسان بن جدو مقر اصلی آن در بیروت است و در پایتخت های کشورهای مختلف مانند لبنان، ایران، ترکیه ، آمریکا، انگلیس، چین ، مصر و تونس دفاتر نمایندگی دارد و به طور رسمی از یازدهم ژوئن سال 2012 فعالیت خود را آغاز کرد.

 

شرکت ماهواره ای عرب ست به منظور توقف پخش المیادین، در صدد فسخ قرارداد خود با دولت لبنان و انتقال ایستگاه پخش خود از منطقه جوره البلوط در منطقه متن بیروت به امان پایتخت اردن است./1321/ب102/د

ارسال نظرات