۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۰۱۲۰۷
مدیر حوزه علمیه مازندران:

ترویج مبانی دینی و انقلابی مهم ترین راه جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با هشدار نسبت به نفوذ فرهنگی دشمن در کشورمان بر ضرورت توجه مسؤولان و آحاد جامعه نسبت به خدعه های دشمنان تأکید کرد و گفت: ترویج صحیح مبانی دینی و انقلابی در جامعه یکی از راه های جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمنان است.
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهري، مدير حوزه علميه مازندران مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران بعد از امروز در دیدار جمعی از مبلغان دینی مرکز استان به ضرورت تبلیغ هدفمند از سوی روحانیان اشاره کرد و گفت: بزرگترین و مهم ترین رسالت و مسؤولیت روحانیت در تاریخ تبلیغ دین و آشنا کردن مردم با آموزه های دین اعم از اعتقادات، اخلاق و احکام اسلامی بوده است. 

 

وی افزود: انبیاء عظام الهی مهم ترین تکلیف آنها ابلاغ پیام های خداوند متعال به بندگان خدا و هدایت آنها به سوی سعادت و کمال ابدی بوده است.

 

حجت الاسلام طاهری خاطرنشان کرد: از آنجا که علما و روحانیان وارثان انبیاء الهی بر اساس حدیث شریف نبوی «العلماء وارثه الانبیاء» هستند تکلیف انبیاء در زمان ما بر عهده علما و روحانیان گذاشته شده است.  

 

مدیر حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: همچنان که انبیاء الهی پیام آور سعادت دنیوی و تضمین کننده سعادت اخروی بندگان خدا بوده اند، علما و روحانیان نیز باید بستر ساز سعادت دنیا و آخرت مسلمانان و بندگان خدا باشند.  

 

وی در ادامه سخنان خود به شرایط تبلیغ دین در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: امروز تبلیغ دین می تواند به اشکال گوناگون در عرصه های مختلف تحقق پیدا کند، گرچه تنها روحانیان مکلف به این وظیفه خطیر نیستند، بلکه دیگر اقشار نیز وظیفه دارند در ابلاغ پیام های هدایت گر الهی به خصوص ترویج امر به معروف و نهی از منکر ادای تکلیف کنند اما روحانیان وظیفه و رسالت خاصی نسبت به این مسأله مهم دارند.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی بستر و زمینه تبلیغ دین در جامعه به خوبی فراهم شده است، تصریح کرد: در چنین شرایطی تکلیف روحانیان دو چندان شده و علاوه بر عرصه های داخلی در خارج از کشور نیز مسؤولیت رساندن پیام های الهی اسلام و انقلاب را بر عهده دارند.

 

وی در ادامه سخنان خود به تلاش دشمنان اسلام و انقلاب در ایجاد شبهه در دین اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی باید با جهاد علمی در برابر هجمه ها و شبهاتی که دشمنان ایجاد می کنند بیاستند و به آن شبهات مطرح شده به صورت علمی و مستدل پاسخ دهند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت بهره گیری از ابزارهای روز برای تبلیغ دین اشاره کرد و افزود: در گذشته تنها ابزار مناسب تبلیغی منبر و تبلیغ چهره به چهره بود، اما امروز با پیشرفت تکنولوژی می توان از این ابزار های نوین در رساندن پیام الهی به جامعه بهره گرفت.

 

حجت الاسلام طاهری از تبلیغ به عنوان یک پدیده مهم یاد کرد و با بیان این که حرکت در این مسیر به حتم مشکلات و سختی های خاص خود را دارد، تصریح کرد: گام نهادن در عرصه عظیم تبلیغ دین شجاعت می خواهد و هر کسی حاضر نیست در این مسیر ارزشمند قدم بردارد. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شیوه های تبلیغی امروز با گذشته متفاوت است، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان اسلام و انقلاب از هر روزنه ای برای ضربه زدن به ارزش های دینی استفاده می کنند، که در این مقطع باید با تبلیغ صحیح و اثرگذار دین در برابر این هجمه ها بیاستیم.

 

وی با هشدار نسبت به نفوذ فرهنگی دشمن در کشورمان بر ضرورت توجه مسؤولان و آحاد جامعه نسبت به خدعه های دشمنان تأکید کرد و گفت: ترویج صحیح مبانی دینی و انقلابی در جامعه یکی از راه های جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمنان است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران از حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) به عنوان بزرگترین مبلغان حادثه کربلا یاد کرد و افزود: این ائمه در شرایط بسیار سختی به تبیین و تبلیغ نهضت عظیم عاشورا پرداختند. 

 

وی با بیان این که همان طور که پیامبر گرامی اسلام فرمودند هیچ پیامبر همانند ایشان در عرصه تبلیغی اذیت نشده است، ادامه داد: خداوند متعال فرموده کسی که در عرصه تبلیغی قدم می گذارد نباید اهل حساب و کتاب باشد و باید آن را به خداوند واگذار کند. 

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مبلغان اصلاً نباید نگران حساب و کتاب خود در عرصه ارزشمند تبلیغی باشند، تصریح کرد: خداوند متعال در این خصوص وعده داده و باید بدانیم پاداش قدم نهادن در این مسیر بسیار ارزشمند خواهد بود./950/202/ب3

ارسال نظرات