۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۳۰۱۲۸۵
کارشناس مسائل دینی:

امام سجاد با روشنگری از تحریف انقلاب عاشورا جلوگیری کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام فلاحی، مجاهدت‌های امام سجاد(ع) را بی‌نظیر خواند و گفت: تاریخچه کربلا از سوی امام سجاد(ع) در قالب خطبه، دعا و سیره عملی بیان شده است، چنان که می‌توان ایشان را پیام آور و مبلغ نهضت عاشورا دانست که گزارش لحظه به لحظه از این قیام را در تاریخ ثبت کرده‌اند.
کربلا صحيفه سجاديه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام فلاحی، شامگاه امروز در برنامه تلوزیونی زمزم معرفت که در محل شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد به تبیین ابعاد فرهنگی و تبلیغی کاروان اسراء کربلا پرداخت و گفت: امام سجاد(ع) در این سفر سخت با خطبه‌های خود دشمن را چنان به ناچاری کشاند که مقدمات فهم عمومی آیات قرآن برای نخستین بار در میان مسلمانان به وجود آمد.

 

استاد حوزه علمیه قم گفت: توجه دادن مسلمانان آن زمان را به جایگاه قرآن کریم و اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار بوده چنان که آگاهی از اهمیت این دو هدیه الهی در زمین خنثی کننده توطئه یزیدیان بوده است و امام سجاد(ع) در این جریان عظیم اقدام به الگو سازی شهدای کربلا برای تاریخ کرد.

 

حجت‌الاسلام فلاحی مبارزه با روح استکبار را یکی از اهداف امام سجاد(ع) در این جریان عظیم عنوان کرد و گفت: در روایت آمده است که امام حسین(ع) چهره حقیقی اسلام را برای اصحاب خود نمایان ساخت و روح شهادت طلبی این مجاهدان بر صحت این روایت مهر تأیید می‌زند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که امام حسین(ع) هیچ‌ گاه به یاران خود اجازه ندادند که آغاز کننده جنگ باشند گفت:در تمام صحنه‌های کربلا و رفتار گزارش شده از کربلا نشاندهنده آن است که هیچ عمل خلاف شرعی از یاران امام مشاهده نشده است.

 

کارشناس مسائل اعتقادی برنامه تلوزیونی زمزم معرفت به تفسیر عبارت تاریخی «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» پرداخت و تصریح کرد: این تعبیر قیام امام حسین(ع) را به عنوان یک الگو و ایده الهی تبیین می‌کند که نشان از پویایی این قیام در نسل‌های آینده خواهد بود؛ همچنان که قیام امام خمینی(ره) بر مدار همین فلسفه بوده است.

 

استاد حوزه علمیه قم به تحلیل بعد تبلیغی قیام عاشورا با تکیه بر استدلال قرآنی که نقش مبلغان را در حمایت از دین اثبات می‌کند پرداخت و تصریح کرد: در قیام امام حسین(ع) یک پیام تبلیغی عظیمی وجود دارد که نقش حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در انتقال این پیام بسیار برجسته بوده است.

 

وی مجاهدت های امام سجاد(ع) را به گواه تاریخ بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: تاریخچه تمام اعمال کربلا از سوی امام سجاد(ع) در قالب خطبه، دعا و سیره عملی بیان شده است، چنان که می‌توان امام سجاد(ع) را پیام آور و مبلغ قیام عاشورا دانست که گزارش لحظه به لحظه از این قیام را در تاریخ ثبت کرده است./837/پ202/ف2

ارسال نظرات