۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۳۰۱۴۱۶

آموزش 75 طلبه در حوزه علمیه سرخس

خبرگزاری رسا ـ مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی در سرخس از آموزش 75 طلبه در حوزه علمیه سرخس در سال تحصیلی جاری خبر داد.
آموزش 75 طلبه در حوزه علمیه سرخس

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، محسن حسابی، مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی  از آموزش 75 طلبه در حوزه علمیه سرخس خبر داد و گفت: درسال تحصیلی جاری 75 نفر در حوزه علمیه امام رضا(ع) در دو دوره بلندمدت و سفیران هدایت مشغول تحصیل هستند که برنامه ریزی و برگزاری کلاس ها، اسکان و تغذیه طلاب و کلیه امور آموزشی ایشان از سوی مدرسه انجام می گیرد.

 

وی ادامه داد: کلیه امور آموزشی براساس آیین نامه آموزشی و انضباطی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و در راستای اهداف گوناگونی همچون تربیت طلاب مهذب و آراسته به اخلاق اسلامی و آموزش مبانی نظری تشیع در عرصه های اخلاقی، فقهی و... به منظور تامین نیاز دینی و تبلیغی شهرستان انجام می گیرد.

 

مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی در سرخس تاکید کرد: مجموعه ساختمان حوزه علمیه متعلق به آستان قدس رضوی سرخس در سال 1375 با هدف کمک و ترویج فرهنگ دینی شیعه در شهرستان سرخس و آموزش طلاب تاسیس شده است که برگزاری کلاس های آموزشی این حوزه و ریاست آن  به صورت مستقل اداره می شود.

 

حسابی اعلام کرد: در همین راستای در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی مراسمات متعددی در حوزه علمیه برگزار می شود.

 

همچنین حوزه علمیه در برگزاری مراسمات ملی و مذهبی بیرون از حوزه مشارکت موثری دارد. مسؤولان، اساتید و طلاب این حوزه در ادارات و مدارس سطح شهر نماز جماعت را اقامه می کنند و در ایام تبلیغی و مناسبت های مذهبی نیز به روستاهای اطراف اعزام می شوند./1310/101/ب1

ارسال نظرات