۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۳۰۱۴۱۹

چند خبر کوتاه از رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ تبین قانون و قانون‌گرایی در برنامه «شبستان»، بررسی عرفان‌های کاذب و نوپدید در برنامه «دانشجو»، روایت عشق و ناگفته‌هایی از زندگی سردار عاشورایی بدر در برنامه «روایت عشق» از عناوین مهمترین اخبار کوتاه رادیو معارف است.
راديو معارف

به گزارش  خبرگزاری رسا، تبین قانون و قانون گرایی در برنامه شبستان، بررسی عرفان‌های کاذب و نوپدید در برنامه «دانشجو»، روایت عشق و ناگفته‌هایی از زندگی سردار عاشورایی بدر در برنامه «روایت عشق»، تفسیر سوره نمل در سری جدید برنامه برکرانه نور و توصیه‌های طب اسلامی برای تغذیه در برنامه «شفا»  از عناوین اخبار کوتاه رادیو معارف است.

 

 

رادیو معارف از قانون و قانون گرایی می‌گوید

به مناسبت سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی برنامه «شبستان» رادیو معارف به موضوع قانون و قانون گرایی می‌پردازد.

 

حجت الاسلام علی صدوقی در برنامه «شبستان» با اشاره به جایگاه قانون و قانون گرایی در آیات و روایات به تبیین تفاوت‌های اساسی قوانین الهی با قوانین موضوعه بشری از نظر ماهیّت، قلمرو عمل، پیوند با اخلاق، انطباق با فطرت و تضمین سعادت و کمال انسانی می‌پردازد.

 

تشریح روند نگارش قانون اساسی، منابع قانون اساسی، رابطه این قانون و حقوق اساسی و بررسی اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی از موضوعاتی است که در برنامه «شبستان» به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

 

«شبستان» به همت گروه فرهنگ و جامعه رادیو معارف به تهیه کنندگی رضا رضایی و اجرای محمدجواد محمدی شنبه تا پنجشنبه 23 تا 28 آبان ساعت 30: 23 از رادیو سراسری معارف پخش می‌شود.

 

          

 

دانشجو به بررسی عرفان‌های کاذب و نوپدید می‌پردازد

رادیو معارف در برنامه «دانشجو» علل ظهور و بروز عرفان‌های کاذب و نوپدید را بررسی می‌کند.

 

حجت الاسلام حمیدرضا مظاهری سیف، پژوهشگر عرفان واره ها، در برنامه «دانشجو» زمینه‌های گرایش به عرفان‌های کاذب و نوپدید در بین برخی از جوانان را طرح و بررسی می‌کند.

 

خاطرنشان می‌شود برنامه «دانشجو» در فضای باز و آزاد گفتمانی هر بار میزبان جمعی از دانشجویان است و با ارائه برهان‌های عقلی و نقلی توسط کارشناسان و صاحب نظران، به طرح و رفع دغدغه‌های فکری و علمی جوانان می‌پردازد.

 

این برنامه به همت گروه فرهنگ و جامعه رادیو معارف به تهیه کنندگی ابوالفضل سلیمانی و اجرای مجید گلشیری پنجشنبه‌ها ساعت 20 به مدت 40 دقیقه از صدای فضیلت پخش می‌شود.

 

علاقه مندان برای دریافت فایل صوتی برنامه پس از پخش به صفحه اختصاصی برنامه «دانشجو» در پایگاه اطلاع رسانی رادیو معارف مراجعه نمایند.

 

         

 

روایت عشق و ناگفته‌هایی از زندگی سردار عاشورایی بدر

برنامه «روایت عشق» رادیو معارف ناگفته‌هایی از زندگی سردار عاشورایی بدر را روایت می‌کند.

 

برنامه «روایت عشق» که با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین سبک زندگی شهدا از صدای فضیلت پخش می‌شود این هفته میزبان همسر شهید مهندس مهدی باکری فرمانده لشکر 31 عاشورا است که در گفتگویی صمیمانه از مجاهدت و شوق شهادت این سردار سرافراز سخن می‌گوید.

 

شهید مهندس مهدی باکری پس از سال‌ها مجاهدت و پایداری در جبهه‌های نبرد سرانجام در عملیات بدر و طی نبردی تن به تن با خیل عظیم نیروهای دشمن، حماسه عاشقانه خویش را در آب‌های دجله به نمایش گذاشت و به لقاء الله پیوست.

 

برنامه «روایت عشق» کاری از گروه فرهنگ و جامعه رادیو معارف است که ناگفته‌هایی از زندگی و فعالیت‌های فرهنگی و مجاهدت شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی را بازگو می‌کند.

 

این برنامه به تهیه کنندگی اعظم ایرانی و اجرای محبوبه شیرعلی سه شنبه‌ها ساعت 30: 19 از رادیو سراسری معارف پخش می‌شود.

 

                  

 

تفسیر سوره نمل در سری جدید برنامه برکرانه نور

 

مدیرگروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف از پخش سری جدید برنامه «برکرانه نور» خبر داد.

 

حجت الاسلام عظیمی مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف با اشاره به سابقه پخش مباحث تفسیری حضرت آیت الله جوادی آملی در رادیو معارف گفت: رادیو معارف افتخار دارد که از سال 1377 مباحث تفسیری مفسر فرزانه حضرت آیت الله جوادی آملی را با عنوان «برنامه برکرانه نور» تقدیم شنوندگان می‌کند. تماس‌ها و ارتباطات مخاطبان هم نشان می‌دهد که «بر کرانه نور» یکی از برنامه‌های پرمخاطب رادیو بوده و مخاطبان فعالی دارد که بحث را پی می‌گیرند؛ یادداشت برداری می‌کنند و برای تدریس و سخنرانی‌های خود استفاده می‌کنند.

 

  

 

توصیه‌های طب اسلامی برای تغذیه در فصل پاییز

 

رادیو معارف در برنامه «شفا» بهترین خوراکی‌های فصل پاییز را به مخاطبان معرفی می‌کند.

 

با توجه به سرد شدن تدریجی هوا، برنامه «شفا» تدابیر تغدیه ای برای حفظ تندرستی در فصل پاییز را از منظر طب اسلامی به مخاطبان ارائه می‌کند.

 

دکتر مژده پورحسینی متخصص و محقق طب سنتی در این برنامه ضمن ارائه توصیه‌های طب اسلامی برای تغذیه در فصل پاییز به معرفی خواص خوراکی‌های مناسب این فصل می‌پردازد.

 

برنامه «شفا» با تلاش گروه فرهنگ و جامعه رادیو معارف به تهیه کنندگی اکبر طالبی نیا و اجرای مجید گلشیری دوشنبه‌ها ساعت 30: 19 به روی آنتن می‌رود.

 

علاقمندان به دریافت فایل صوتی برنامه پس از پخش به صفحه اختصاصی برنامه «شفا» در سایت رادیو معارف مراجعه نمایند./998/ت303/ف

ارسال نظرات