۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۳۰۱۴۶۸

تئاتر «حضرت زینب (س) قهرمان کربلا» در باکو به روی صحنه رفت

خبرگزاری رسا ـ تئاتر «حضرت زینب (س) قهرمان کربلا» به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در آذربایجان در سالن اجتماعات شهریار رایزنی فرهنگی ایران در شهر باکو، به روی صحنه رفت.
تئاتر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به مناسبت ایام محرم، تئاتر آیینی «حضرت زینب (س) قهرمان کربلا» در سالن اجتماعات شهریار رایزنی فرهنگی ایران در آذربایجان با حضور پرشور دوستداران اهل بیت (ع) و نیز تعدادی از کارکنان نمایندگی‌های نهادهای ایران در باکو، به روی صحنه رفت.

 

سناریوی این نمایشنامه که زندگی حضرت زینب (س) را از ابتدای تولد تا پایان عمر شریف آن حضرت روایت می‌کند، بیش‌تر تأکید بر واقعه کربلا و نقش مؤثر حضرت زینب (س) در آن حادثه و در راستای شناساندن نقش زن و آشنایی هر چه بیش‌تر حاضران با زندگی آن بانوی مکرم اسلام دارد.

 

پس از پایان نمایش و معرفی هنرمندان جوان این نمایش، سید ابراهیم ابراهیمی‌نائید، رایزن فرهنگی کشورمان در آذربایجان، با قدردانی از اجرای این گروه تئاتر، به برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی متناسبت با ایام و ماه‌های در پیش روی اشاره کرد.

 

وی همچنین نوید اجرای تئاتر بزرگ «کربلا» که به کارگردانی خیرالله تقیان‌پور و با مشارکت تئاتر دولتی باکو در حال ساخت است را داد و ابراز امیدواری کرد که با توجه به اشتراکات موجود بین دو کشور، بتوان اینگونه برنامه‌ها که عامل پیوند دوستی بیش‌تر دو دولت و ملت است را توسعه داد.

 

در ادامه نیز خیرالله تقیان‌پور، کارگردان تئاتر کشورمان که نمایش‌ «حضرت زینب (س) قهرمان کربلا» را در باکو به روی صحنه برده است، با قدردانی از رایزنی فرهنگی کشورمان، به نقش تئاتر در تأثیرگذاری فکری اشاره و بیان کرد: یکی از شاخص‌های مهم در ارزیابی یک اثر خوب، میزان تأثیر‌گذاری آن روی مخاطبان است که خوشبختانه من امروز شاهد این تأثیر‌گذاری مثبت در سالن بودم.

 

وی افزود: در اجرای اینگونه تئاترهای آیینی، التزام مجریان نقش‌ها به سخنان و مطلبی که قرار است القا شود و این نکته بسیار مهمی است.

 

بنا بر اعلام این خبر، این گروه تئاتر به دعوت گروه اهل بیت (ع) گرجستان روز شنبه 16 آبان عازم جمهوری گرجستان شد تا نمایش خود را در تفلیس هم به روی صحنه ببرد./982/ب102/د

ارسال نظرات