۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۳۰۱۵۲۶
نمایشگاه مطبوعات؛

نایب رییس مجمع عمل اسلامی بحرین: آل سعود از عوامل اصلی مشکلات جهان اسلام است/ مسیر تقریب را رها نخواهیم کرد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس دبیرکل مجمع عمل اسلامی بحرین آل سعود را از مشکلات اساسی جهان اسلام دانست و با تاکید بر این که ما تقریب مذاهب اسلامی را رها نخواهیم کرد و توجه مان به اهداف استراتژیک و عالیه است، گفت: متاسفانه افراد تفرقه انگیز در جامعه اسلامی به دلیل حفظ منافع شخصی و گروهی و همچنین مسائل دنیوی در تلاش هستند که بین مؤمنین تخم نفاق را بپاشند.
حجت الاسلام والمسلمين شيخ عبدالله صالح حجت الاسلام والمسلمين شيخ عبدالله صالح حجت الاسلام والمسلمين شيخ عبدالله صالح

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله صالح نایب رییس دبیرکل مجمع عمل اسلامی بحرین با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، تاکید کرد: ما خبرگزاری رسا را همچون خانه خود می دانیم و آشنایی کامل با این رسانه حوزوی داریم و از زحمات و تلاش های بی شائبه شما عزیزان تقدیر و تشکر می کنیم.

 

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره لزوم همگرایی، انسجام و وحدت امت اسلام، خاطرنشان کرد: امروز موضوع تقریب جوامع اسلامی به عنوان یکی از مسائل مهم در جهان اسلام مطرح است.

 

نایب رییس دبیرکل مجمع عمل اسلامی بحرین گفت: علیرغم تاکیدات علما و بزرگان در مقوله تقریب جوامع اسلامی ما همچنان شاهد کشمکش و تنش و درگیری در جهان اسلام هستیم که این مساله ناشی از نقشه مستکبران جهانی و البته غفلت برخی در جهان اسلام است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله صالح افزود: امروز شاهد آنیم که در این راستا سمینارها و همایشات متعددی برگزار شده است اما در عمل، آن وحدت و تقریب مورد نظر محقق نشده است و متآسفانه آل سعود و افرادی که ادعای مسلمانی دارند تنها در صدد اختلاف در بین مسلمانان جهان هستند.

 

نایب رییس دبیرکل مجمع عمل اسلامی بحرین با بیان این که مسلمین جهان با یکدیگر هیچ اختلافی وجود ندارد، گفت: اگر مسلمانان اهل سنت و یا تشیع با هم اختلاف نظری هم داشته باشند، به گفت و گو  با یکدیگر می پپردازند و اهداف عالیه را پیش می برند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله صالح اظهار داشت: متاسفانه افراد تفرقه انگیز در جامعه اسلامی به دلیل حفظ منافع شخصی و گروهی و همچنین مسائل دنیوی در تلاش هستند که بین مؤمنین تخم نفاق را بپاشند.

 

وی خاطر نشان کرد: کاملا مشهود است که آن ها به دنبال فتنه هایی هستند که مسلمانان با یکدیگر متحد نباشند و به دنبال هدف های استراتژیک خودشان نروند.

 

نایب رییس دبیرکل مجمع عمل اسلامی بحرین حکومت سعودی را یکی از عوامل اصلی مشکلات جهان اسلام معرفی و تصریح کرد: آل سعودی که می گوید از پیامبر (ص) دفاع می کنم پس چرا و به چه دلیلی از یزید و معاویه دفاع می کند و این یک سوال مهم است.

 

حجت الاسلام و المسلمین صالح در ادامه گفت: امروز ما به دنبال خیر و صلاح و وحدت امت اسلامی هستیم و به دنبال تفرقه و نفاق نیستیم و همانطور که پیامبر و اهل بیت پیامبر سبب صلح، دوستی و آرامش و محبت در بین مسلمان ها بوده است، ما نیز این راه بزرگ را دنبال می کنیم و امیدواریم که مسلمان ها در این راه پسندیده پیامبر اکرم(ص) گام بردارند. /842/پ200/ج

ارسال نظرات