۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۳
کد خبر: ۳۰۱۵۸۴
فعال سیاسی ترکیه‌ای:

سوریه امروزه میدان نبرد حق و باطل است

خبرگزاری رسا ـ رهبر خمینی‌چی‌های ترکیه تاکید کرد: آنچه که امروز در ترکیه رخ می‌دهد همانند وقایع کربلاست و سپاه ظلم در برابر حق صف آرایی کرده است.
بلگين يالچين

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بلگین یالچین، رهبر خمینی‌چی‌های ترکیه شامگاه سه‌شنبه 19 آبان در «همایش بررسی جریان مقاومت در ترکیه، از انقلاب اسلامی تا تولد داعش» در دانشگاه تربیت مدرس تهران، گفت: سید حسن نصرالله گفت؛ «ما نخواهیم گذاشت دست نامحرم به حرم خانم زینب(س) بخورد و مردم کوفه را تنها نخواهیم گذاشت» از این‌رو می‌توان گفت جریان مقاومت در اهداف دینی خود بسیار جدی است.

 

وی افزود: در زمان حضور در کشور سوریه با چند تن از سربازان گمنام که از 22 کشور مسلمان و غیر مسلمان برای حفاظت از حرمین مقدس و کشور سوریه به آنجا آمده بودند دیدار کردم و از وضعیت آنها پرس و جو کردم، آنان از نظر مواد غذایی در شرایط بسیار بدی قرار داشتند اما تمام این مشکلات را با جان و دل پذیرفته بودند.

 

یالچین با تشریح اوضاع در سوریه، بیان داشت: سوریه در این چندسال جنگ به کلی ویران شده است و ترس و اضطراب در چشمان کودکان و مادران سوری دیده می‌شود، هیچ خانه آباد و جاده سالم دیگری در سوریه وجود ندارد، حرم حضرت زینب(س) که همواره مملو از جمعیت بود کمترین زائران را در این چندسال اخیر به‌خود دیده است.

 

فعال سیاسی ترکیه‌ای با تمجید از سردار سلیمانی و سربازان او، ابراز داشت: بنده شخصا برای ایشان آروزی موفقیت را دارم که همانا جبهه مقاوت سوریه نبرد بین حق و باطل است، مبارزه شیطان با رحمان و مبارزه حسین(ع) با سپاه یزید است.

 

وی در خصوص آمریکا نیز گفت: در کشوری که ادعای نوع دوستی و آزادی‌خواهی را در دنیا سر می‌دهد سیستمی بنیان گرفته است که تفکر را به‌شدت مورد هجمه قرار می‌دهد و برای اعلام نظر مخالف حقی قایل نمی‌شود.

 

یالچین با پرداختن به موضوع یهودیت، اظهار داشت: یهودیان ساکن در آمریکا برای انجام مراسم دینی خود با هیچ مشکلی مواجه نیستند و موسسه‌ها و بیمارستان‌های مخصوص خودشان را دارند، اما مسلمانان برای انجام تکالیف دینی بسیار مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

 

فعال سیاسی ترکیه‌ای با انتقاد از وضع حجاب زنان در ایران، تصریح کرد: متاسفانه در چند سال اخیر شکل حجاب عده‌ای از زنان در ایران عوض شده است و من دلیل آن‌را نمی‌خواهم بدانم زیرا استنباط می‌کنم که شاید خواسته‌های نفسانی این اقلیت باعث این پدیده ناهنجار شده است.

 

یالچین در پایان، گفت: در ایران روحانیان و علمای دینی دین اسلام را به‌صورت واضح و شفاف به جوانان معرفی می‌کنند و این غنیمت بزرگی است که بسیاری از مسلمانان جهان از آن محروم هستند.

 

وی افزود: جوانان ایرانی با وجود حاکمیت مقتدر و اندیشه‌های والای رهبر جمهوری اسلامی ایران هر روز مراتب علمی را به نحو حسن پشت‌سر گذاشته‌اند و الگوی جهان اسلام شده‌اند./856/ب202/د

ارسال نظرات