۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۳۰۱۶۴۴
شهید محمد طحان در جمع کبوتران خونین بال حرم زینبی؛

پیکر شهیدی دیگر از مدافعان حرم در سمنان تشییع و تدفین شد

خبرگزاری رسا ـ پیکر مطهر شهید والامقام محمد طحان از مدافعان راست‌قامت حرم حضرت زینب(س) صبح امروز بر دستان مردم همیشه در صحنه سمنان تشییع شد.
تشييع شهيد محمد طحان در سمنان تشييع شهيد محمد طحان در سمنان تشييع شهيد محمد طحان در سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، در این آیین باشکوه که با حضور گسترده و پرشور و شعور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و اقشار مختلف مردم ولایت‌مدار این شهرستان برگزار شد، تشییع کنندگان با سردادن فریاد‌های لبیک یا حسین(ع) و لبیک یا زینب(س) پیکر پاک این لاله به خون تپیده را تشییع کردند.

 

این مراسم معنوی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان، استاندار و معاونان استاندار سمنان، مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی، مدیر کل دفتر حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، روحانیان و طلاب و رؤسای دانشگاه‌ها برگزار شد، بار دیگر پایبندی مردم این خطه کویری به فرهنگ اهل بیت(ع) و گفتمان ایثار و شهادت را به اثبات رساند.

 

قرائت پیام سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران از سوی فرمانده تیپ 12 قائم(عج) سمنان، مرثیه خوانی و سینه زنی و خاک‌سپاری این شهید والامقام در گلزار شهدای شهرستان سمنان در جوار آستان مقدس امامزاده یحیی(ع) از دیگر بخش‌های این آیین جانگداز بود.

 

سرگرد پاسدار شهید محمد طحان از نیروهای تیپ 12 قائم(عج) سپاه استان سمنان که به‌عنوان نیروی مستشار در کشور سوریه و برای دفاع از حرم کبریایی حضرت زینب کبری(س) مشغول به خدمت بود، طی نبرد‌های روز‌های گذشته در حومه شهر حلب سوریه به شهادت رسید.

 

جوانان ایران زمین رهروان مکتب عاشورا

سردار سید محمدتقی شاهچراغی، فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان نیز شب گذشته در آیین وداع با شهید محمد طحان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اهداف دشمن در چند سال اخیر این است که اعتقادات و دین مردم کشور ما را تضعیف کند و از طریق جنگ نرم و هدف قرار دادن جوانان می‌خواهد به اهداف شوم خود دست یابد.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه جوانان این مرزوبوم راه خود را با الگوبرداری از سیدالشهدا(ع) انتخاب کرده‌اند و دشمن قطعاً در هدف خود ناکام می‌ماند، خاطرنشان کرد: وجود چنین جوانان بصیر و شجاع هم برای جامعه و هم‌خانواده آنان افتخار بزرگی است.

 

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان افزود: مردم کشور ما و به‌ویژه جوانان ما به تأسی از سید و سالار شهیدان با ظلم و استکبار می‌جنگند و شهید محمد طحان نیز در مبارزه با تروریست‌های تکفیری در دفاع از حرم نورانی حضرت زینب (س) افتخار شهادت را نصیب خود کرد.

 

سردار شاهچراغی بابیان اینکه فرهنگ عاشورا هنوز زنده و پویاست، تصریح کرد: جوانان ما عمق پیام عاشورا و فرهنگ آن را به‌خوبی درک کرده‌اند و لذا با اعتقادات قوی و محکم خود قدم درراه مبارزه با تکفیر و تحجر خونریز می‌گذارند و در راه سید و سالار شهیدان حرکت می‌کنند./977/202/ب1

ارسال نظرات