۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۳۰۱۶۷۹

انتقاد سازمان‎های اسلامی آمریکا از طرح امنیتی جدید در بوستون

خبرگزاری رسا ـ بعد از آن که مسوولان امنیتی بوستون برای مبارزه با تروریم داخلی خواستار بهره گیری از تجربیات کشورهای اروپایی شدند، گروه های اسلامی رصد افراد را برای بررسی احتمال پیوستن به گروه های اسلامی، مغایر با قانون اساسی آمریکا دانستند.
مرکز اسلامي ماساچوست بوستون آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مسوولان سازمان های اسلامی آمریکا، برنامه ضد تروریسم بوستون را مورد انتقاد قرار داده و آن را مغایر با قانون اساسی این کشور دانستند.

 

با توجه به نگرانی ها در مورد گرویدن جوانان آمریکایی به گروه های تروریستی از جمله داعش، مقامات بوستون تصمیم گرفتند که برای مبارزه با پدیده افراطی گری و تروریسم داخلی، از تجربیات کشورهای اروپایی از جمله انگلستان استفاده کنند.

 

با این که برنامه های ضد تروریسم کشورهای اروپایی نتوانسته است به طور جدی با این معضل مبارزه کند، روز سه شنبه مقامات بوستون به منظور استفاده از تجربیات کارشناسان اروپایی، از مسوولان امنیتی انگلستان و آلمان برای شرکت در همایش مبارزه با تروریسم دعوت کردند.

 

با این حال گروه های فعال اسلامی آمریکا از جمله سازمان روابط اسلام و آمریکا، علمی بودن اقدامات به اصطلاح پیشگیرانه کشورهای اروپایی را زیر سوال بردند.

 

این گروه های اسلامی معتقدند که رصد گفتار و رفتار افراد برای یافتن افرادی که ظرفیت پیوستن به گروه های افراطی را دارند، مغایر با آزادی بیان و نیز مغایر با بنیادی ترین حقوق شهروندی آمریکا است.

 

شنون اروین از اتحادیه عدالت اسلامی در آمریکا در این رابطه گفت: از آنجا که نمی توان رفتار جنایی افراد را بر اساس اعمال و عقاید آنان پیش بینی کرد، ما از این طرح عمیقا ابراز نگرانی می کنیم./847/ب902/د

ارسال نظرات