۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۳۰۱۷۲۷
فضل الله:

اختلاف شیعه و سنی ابزار فتنه افروزی دشمن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت اختلافات مذهبی و قومیتی را مانع هرگونه پیشرفت و حل بحران در منطقه دانست.
سيد علي فضل الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت در دیدار با مارتن هوت، سفیر آلمان در لبنان به برنامه‌های فتنه افروزانه دشمن در منطقه پرداخت و گفت: ما در منطقه شاهد درگیری پیروان مذهب شیعه و سنی نیستیم، بلکه این دولت‌ها هستند که عامل اصلی درگیری‌های به وجود آمده هستند.


وی افزود: علت درگیری‌های داخلی در منطقه تنها یک راه حل دارد و آن گفت‌وگو و مذاکره به دور از تعصب است. این اقدام می تواند از میزان خشونت موجود در جامعه بکاهد.


این روحانی لبنانی به مساله آوارگان سوری اشاره و تاکید کرد: کشور آلمان با پذیرش این پناهندگان و آوارگان سوری یک اقدام انسان دوستانه انجام داد و این مساله نشان می دهد که آلمان می تواند در حل مشکلات منطقه کمک کند.


فضل الله تصریح کرد: دوری از چارچوب رفتار انسانی در زمینه دولت و روابط بین المللی تنها به عمق بحران‌ها می انجامد و مشکلات را پیچیده‌تر می کند. جوامع بین المللی باید بر اساس رفتار عادلانه به حل پرونده‌های مشکل ساز در منطقه بپردازند و جانبداری یکسویه نمی تواند گره کار را باز کند.


امام جمعه بیروت با بیان اینکه اختلاف شیعه و سنی یک ابزار در دست دشمنان اسلام است، گفت: استعمارگران با استفاده از شعائر مذهبی سعی می کنند حالت درگیری قومیتی و مذهبی را در منطقه حفظ کنند تا این مساله موجب غفلت مسلمانان نسبت به پروژه‌های استعماری آنان شود.


وی در پایان خاطر نشان کرد: تکروی یک قومیت و یا حزب سیاسی در کشور هیچگاه موجب پیشرفت و تعالی کشور نمی شود و سنگ بنای تمام پیشرفت‌ها ایجاد فرهنگ تعامل و مذاکره به دور از تعصب است./1321/ب902/د

ارسال نظرات