۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۳۰۱۷۴۸
با حضور نمایندگان مراجع تقلید؛

پیاده‎روی شیعیان عراق به سوی کربلا آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم پیاده‎روی اربعین حسینی در عراق امروز از منطقه راس البیشه در استان بصره آغاز شد.
نام نويسي پياده روي اربعين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم پیاده روی شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت از امروز با برگزاری همایش در بصره آغاز شد.

 

حجت الاسلام سید عزالدین حکیم، نماینده حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم، از مراجع تقلید نجف اشرف در این همایش گفت: این حرکت عظیم به عنوان یک سنبل افتخار و نمایش عزت است. مردم عراق از منطقه "راس البیشه" در بصره، دورترین نقطه نسبت به شهر مقدس کربلا حرکت خود را آغاز می کنند تا نشان دهند که بُعد مسافت نمی تواند مانع شرکت آنان در این همایش حماسی شود.

 

وی افزود: بدون شک مرجعیت عراق نیز موید این حرکت عظیم است و همواره اهمیت این اقدام را که در فضای بین المللی انعکاس وسیعی پیدا می کند، گوشزد می کند.

 

این روحانی عراقی ادامه داد: هر چند پیاده روی ایام اربعین در کشور عراق است اما تمام دنیا از دریچه رسانه به این اقدام بزرگ نگاه می کنند. این گردهمایی، بزرگترین تجمع میلیونی است که در دنیا تشکیل می شود و نیت تمام شرکت کنندگان عشق و ارادت به امام حسین(ع) است. زائران حسینی اندیشه مبارزه با ظلم را با این اقدام تقویت کرده و در بین قشرهای مختلف نهادینه می کنند.

 

حکیم خاطر نشان کرد: حرکت زائران حسینی به سوی یک نقطه واحد، مفهوم وحدت را به تجلی می‌رساند و می تواند یک پشتیبان معنوی برای نیروهای بسیج مردمی و ارتش در مبارزه با گروه‌های تروریستی تکفیری باشد.

 

وی در پایان، اظهار داشت: حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم نیز با تاسیس موسسه "شعائر حسینی(ع)" از موکب‌ها و دسته‌های عزاداری در مناطق مختلف عراق، حمایت مادی و معنوی انجام می دهد تا زائران حسینی در این مسیر با مشکلات کمتری مواجه شوند./1321/ب902/د

ارسال نظرات