۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۳۰۱۷۸۵
حجت الاسلام عالی:

لقمه حرام انسان را به ظلمت می‌کشاند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عالی با اشاره به آثار لقمه حرام، گفت: لقمه‌های حرام انسان را نسبت به معنویت سست می‌کند؛ به طوری که چنین فردی حال نماز ندارد و اشک از او گرفته می‌شود.
حجت الاسلام عالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام مسعود عالی، امشب در مراسم عزاداری دهه سوم محرم که در رضویه زاهدان برگزار شد، گفت: ما دو نوع عفت داریم که خیلی مهم است و در روایات به آن تأکید شده است.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اول عفت شکم یعنی آن درامدی که انسان دارد و زندگی خود را با آن اداره می‌کند، حلال باشد و دیگری عفت دامن یعنی کنترل غریزه جنسی است امام سجاد(ع) می‌فرماید بعد از معرفت به خدا هیچ چیزی بالاتر از عفت دامن و شکم نیست.

 

وی بیان کرد: لقمه های حرام از دست پیامبر به دست ما نمی‌رسد بلکه از سمت شیطان است هر فیضی که خدا به انسان می‌رساند به واسطه اهل بیت است به خاطر همین است که پیامبر را ابوالقاسم می‌گویند.

 

حجت الاسلام عالی با اشاره به آثار لقمه حرام افزود: لقمه‌های حرام اصلا فیض نیست که اهل بیت واسطه شوند اثر لقمه‌های حرام ظلمت و تاریکی است انسان نسبت به معنویت بی حال می‌شود و حال نماز ندارد، اشک از او گرفته می‌شود؛ همانگونه که در آیت الکرسی آمده است، برخی افراد را شیطان ولی و سرپرستی می‌کند و به سوی تاریکی و ظلمت می اندیشد.

 

وی اضافه کرد: اثر بعدی که لقمه های حرام بر زندگی می‌گذارد این است که اعتقادات انسان ضعیف می‌شود و او در اعتقادات خود شک می‌کند اثر سوم این است که امام صادق(ع) فرمودند خودش را در نسل و اولاد نشان می‌دهد./831/202/ب1

ارسال نظرات