۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۳۰۱۹۱۷

مفتی جامعه اسلامی کرواسی خواهان گسترش همکاری با ایران شد

خبرگزاری رسا ـ مفتی جامعه اسلامی کرواسی در نشستی با عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) همکاری بین جامعه اسلامی کرواسی با رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در زاگرب را خوب و خواهان گسترش این همکاری ها شد.
کرواسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عزیز حسنوویچ مفتی جامعه اسلامی کرواسی روز چهارشنبه در این دیدار از همکاری های مختلف هیات های ایرانی با طرف های کرواسی تمجید کرد و با اشاره به سفرهای متعدد خود به ایران گزارشی از همکاری های انجام شده میان جامعه اسلامی کرواسی، رایزنی و سفارت جمهوری اسلامی ایران ارائه و از سطح همکاری ها ابراز رضایت کرد.


حسنوویچ افزود: اقلیت مسلمانان کرواسی موفق به تثبیت حق و حقوق خود شده اند و از این جهت مدل موفق و راهبردی را ارائه کرده ایم که مورد توجه مقامات سایر کشورهای اروپایی نیز قرار گرفته است.


وی به همایش های علمی برگزار شده در کرواسی با همکاری سفارت و رایزنی فرهنگی کشورمان اشاره کرد و از حجت الاسلام بی ریا برای شرکت در همایش علمی سال آینده در زاگرب دعوت کرد.


حجت الاسلام والمسلمین سقای بی ریا که به دعوت انجمن روان شناسی کرواسی و برای سخنرانی در نشست سالانه این انجمن به کرواسی سفر کرده در این ملاقات ضمن تشکر از فرصت فراهم شده از فعالیت های جامعه اسلامی در کرواسی تقدیر کرد.


وی در خصوص رشته های مختلف علوم انسانی که در موسسه امام خمینی (ره) برگزار می شود توضیحاتی را ارائه داد و توجه به دیدگاه های اسلامی در علوم انسانی را مهم شمرد.


بی ریا با تشکر از دعوت مفتی جامعه اسلامی کرواسی برای حضور خود یا اساتید ایرانی در همایش های علمی در این کشور اینگونه همایش ها را فرصت مناسبی برای بحث و تبادل نظر بین اساتید دو کشور خواند./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات