۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۳۰۱۹۳۴
استاد حوزه و دانشگاه:

مذهب تشیع پایبند به کرامت انسانی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که مذهب شیعه پایبند به کرامت انسانی است، گفت: در تعالیم دینی ما آمده است که به انسان ها احترام بگذاریم، از این رو مذهب شیعه با اعمال گروه داعش، از سر بریدن افراد گرفته تا توهین و جسارت به دیگر مذاهب اسلامی، مخالف است.
کارگاه پاسخ گويي به شبهات وهابيت کارگاه پاسخ گويي به شبهات وهابيت کارگاه پاسخ گويي به شبهات وهابيت کارگاه پاسخ گويي به شبهات وهابيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جعفر مرادی، استاد حوزه علمیه مشهد، امروز در کارگاه پاسخ گویی به شبهات وهابیت که به همت اداره پژوهش مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی، در این مرکز برگزار شد، به بررسی و تحلیل حقانیت مذهب تشیع پرداخت.

 

وی به علم ائمه اطهار(ع) اشاره و اظهار کرد: امام رضا(ع) در طوس مناظره کردند، ایشان با هر دینی بر اساس کتاب خودشان مناظره می کردند، امام رضا(ع) با مسیحیان با کتاب انجیل، با یهودیان با کتاب تورات و با صائبین که پیروان حضرت یحیی(ع) هستند، مناظره کردند.

 

مذهب شیعه پایبند به کرامت انسانی است
حجت الاسلام مرادی با اشاره به این که شیعه به کرامت انسانی پایبند است، افزود: در تعالیم دینی ما آمده است که به انسان ها احترام بگذاریم و حتی اگر کافر مهمان ما شد باید به او احترام بگذاریم؛ در روایت آمده است، « أَکرِمِ الضَیفَ وَ لَو کَانَ کافراً، مهمان را گرامی بدار، اگرچه کافر باشد.» و این نکته را باید متذکر شویم که مذهب شیعه با اعمالی که داعش انجام می دهد از سر بریدن افراد گرفته تا توهین به دیگر مذاهب، مخالف است. 

 

این استاد حوزه علمیه مشهد به علم پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: اینکه گفته می شود پیامبر اکرم(ص) امی بودند، این گونه نبوده که ایشان علم نداشتند؛ چرا که دانستن و علم داشتن، ابزار پیامبری است؛ نبی مکرم اسلام(ص)،علم خود را با نشستن سر کلاس درس به دست نیاوردند؛ بلکه ایشان از علم الهی بهره مند بودند.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قرآن در زمان نبی مکرم اسلام جمع آوری شده بود یا خیر؟ ابراز کرد: کتاب خدا، در زمان پیامبر اسلام(ص) جمع آوری شده بود و در زمان عثمان تنها نسخه های قرآنی که در خانه های مردم بود، گرد آوری شد و الا قرآن اصلی در زمان پیامبر اسلام(ص) کامل شده بود.

 

معاویه در جنگ صفین هزازان صحابی پیامبر اکرم را کشت
وی ابراز کرد: معاویه توهین به حضرت علی(ع)  را رسم کرد. معاویه به غیر از دو منطقه، در تمام عالم اسلام، لعن بر حضرت علی(ع) را اجبار کرد. معاویه کاتب وحی بود، اما ملاک نگه داشتن ایمان است.

 

این استاد حوزه علمیه مشهد با بیان این که معاویه در جنگ صفین، هزاران صحابی پیامبر اسلام(ص) را کشت، اظهار کرد: در جنگ صفین، معاویه در مقابل حضرت علی(ع) ایستاد، معاویه فتنه کرد و خون هزاران مسلمان را ریخت.

 

این محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به اینکه، به کار بردن واژه حضرت برای ائمه اطهار(ع)، به چه معنا است؟ گفت:  به کار بردن وازه حضرت برای ائمه اطهار(ع)، به این معنا است که ایشان حضور دارند و شاهد بر اعمال ما انسان ها هستند و به کار بردن با ارزشی واژه حضرت برای افرادی که در مقابل اهل بیت(ع) ایستادند، شایسته نیست./1309/202/ب2

ارسال نظرات