۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۳۰۱۹۸۶
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

اصلی‌ترین نیاز انسان در زمان فتنه‌ها بصیرت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه انسان بدون بصیرت زنده نیست، گفت: اصلی‌ترین نیاز انسان در زمان فتنه‌ها بصیرت است.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین‌ ظهر امروز در اختتامیه مراسم دوره بصیرت استان قزوین با اشاره به آفرینش انسان، گفت: خداوند وقتی انسان را آفرید نخستین نرم‌افزاری که در وجود او فعال کرد بصیرت بود.

 

وی با بیان اینکه خداوند برای انسان کرامت قائل بوده است، خاطرنشان کرد: خداوند در هدایت انسان لفظ «باید» را به کار نبرده است و برای آدمی اختیار در نظر گرفته است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه تمام موجودات عالم کارشان را به اجبار و به صورت غریزی انجام می‌دهند، عنوان کرد: خداوند با نصب بصیرت بر روی روح و جان انسان، اختیار انتخاب جایگاه را به او عطا کرده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی حصول بصیرت را در انسان از دو کانال سمع و بصر دانست و بیان کرد: هرچه انسان از این دو کانال به دست آورد مستقیم به قلب آدمی می‌رسد و جان را پرورش می‌دهد.

 

وی با تأسی از آیه 78 سوره مؤمنون، هدف از اعطا سمع و بصر را شکرگزاری بشر توصیف کرد و گفت: یکی از نشانه‌های شکرگزاری نعمت‌های خداوند، ایستادن در مواضع انسانیت است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: اما متأسفانه اگر در طول تاریخ به جامعه انسانی نگاه کنیم جنایات، پلیدی‌ها، ظلم‌ها و قتل و غارت‌های زیادی مشاهده می‌کنیم و این دلیل شکرگزار نبودن جمع کثیری از انسان‌ها است.

 

وی تأکید کرد: شکر گندم، آن را زیاد می‌کند، شکر سمع، قدرت درک را می‌افزاید و شکر بصر افزاینده بصیرت است بر این اساس اگر خودتان را مطالعه کنید این عرصه که پر از موهبت و الطاف الهی است را می‌بینیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی انسان‌های علاقه‌مند به مسائل ارزشی همانند حدیث و نهج‌البلاغه و کمک به دیگران و دادخواهی مظلوم را از نشان‌های عدالت‌خواهی و بصیرت انسان دانست.

 

وی با بیان این‌که انسان بدون بصیرت از منظر قرآن، غیرزنده توصیف شده است، بیان داشت: در اصل خداوند با خلق انسان به او میدان داده است که بصیرت بگیرد و بمیرد و اگر بدون درک بصیرت، بمیرد اصل زندگی را نچشیده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان اصلی‌ترین نیاز انسان را به ویژه در زمان فتنه‌ها بصیرت عنوان کرد و گفت: امیدوارم در عصر و نسل حاضر با بصیرت و درک فرمایشات مقام معظم رهبری، سرباز آقا و مولایمان امام زمان(عج) باشیم./955/202/ب2

ارسال نظرات