۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۳۰۱۹۸۹

همایش «اسلام و کثرت گرایی در سایه همبستگی ملی» در لبنان برگزار شد

خبر گزاری رسا ـ مفتی لبنان در همایش "اسلام و کثرت گرایی در سایه همبستگی ملی" نهادینه سازی اصول همزیستی مسالمت آمیز را عامل خنثی کردن برنامه‌های فتنه افروزانه دشمنان دانست.
دريان مفتي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دارالافتای لبنان، با همکاری سفارت اندونزی در این کشور، همایشی را تحت عنوان "اسلام و کثرت گرایی در سایه همبستگی ملی"  برگزار کرد. در این همایش احمد خازن خمیدی، سفیر اندونزی در لبنان، شیخ عبداللطیف دریان،مفتی لبنان و تعدای از نمایندگان مراجع دینی حضور داشتند.


دریان در مراسم افتتاحیه این همایش گفت: وجود زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف در لبنان مایه مباهات است و با وجود کثرت ادیان و فرق در این کشور، همه مردم بر اصل وحدت و زندگی مسالمت آمیز تکیه دارند.


این عالم اهل سنت لبنان تاکید کرد: ارزش رعایت اصول همزیستی مسالمت آمیز در لبنان زمانی مشخص می شود که ما نگاهی به اوضاع کشورهای دیگر منطقه بیندازیم و ببینیم که درگیری‌های داخلی موجود در این کشورها بر مبنای اختلاف مذهبی و قومیتی است.


مفتی لبنان در ادامه تصریح کرد: اگر قواعد و اصول زندگی مسالمت آمیز در لبنان، در کشورهای دیگر نیز اجرا شود، آتش بسیاری از فتنه افروزی‌های داخلی را فروکش کند. دین مبین اسلام می توان این اصول را تبیین کند و به صورت قانونمند در اختیار همه ملت‌ها قرار دهد.


دریان در پایان به مساله افراط گرایی و گروه‌های تروریستی تکفیری اشاره کرد و گفت: دشمن از هر ابزاری استفاده می کند که دین مبین و رحمانی اسلام را در نظر مردم جهان دینی خشن و خشونت طلب معرفی کند و عالمان دینی وظیفه دارند چهره حقیقی اسلام را به دنیا معرفی کنند. معرفی مبانی اصیل دین اسلام نقشه دشمنان و مبلغان افراط گرا را خنثی می کند. /1321/ب902/د

ارسال نظرات