۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۳۰۲۰۲۸
کارشناس مذهبی:

ماندگاری و عاقبت‌بخیری انسان در گرو پیوند خوردن با اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با تأکید بر این که مال دنیا بد نیست، اما دل بستن به آن بد است، گفت: کسانی که خود را به اهل بیت(ع) پیوند زده اند و مطیع فرمان رهبری هستند، عاقبتی خیر دارند.
حجت الاسلام محمد باقر اکبرزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد باقر اکبرزاده، کارشناس مذهبی عصر پنجشنبه در مسجد جامع روستای دارالسیاده علوی در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع)، با اشاره به این که خداوند در قرآن کریم عمر انسان را مانند گیاهانی می داند که چند ماهی بیشتر عمر ندارند، گفت: خداوند در آیه 12 سوره مؤمنون می فرماید شما چند سال در دنیا بودید که پاسخ می آید تمام عمر به اندازه یک روز و یا کمتر از یک روز بود.

 

وی افزود: مفسرین قرآن طول عمر انسان را به چند دسته تقسیم می کنند که مرحله اول آن دوران کودکی است که پیامبر اسلام(ص) به این دوران عمر انسان بسیار علاقه داشت.

 

حجت الاسلام اکبرزاده با بیان این که یکی از ویژگی های دوران کودکی گریه کردن زیاد است، گفت: گریه کودکان برای ما درس است، چرا که انسان باید از خوف دنیا و مصائب اهل بیت(ع) گریه کند.

 

این کارشناس مذهبی، نداشتن کینه را دومین ویژگی کودکان دانست که پیامبر اسلام(ص) به علت دوران کودکی را دوست دارد، افزود: سومین ویژگی کودکان در مصرف داشته های خود در زمان حال است، اما بزرگان نه تنها برای آینده بلکه برای بعد از مرگ خود هم مال دنیا را جمع می کنند.

 

وی با اشاره به این که کودکان با خاک بازی می کنند، گفت: پیامبر اسلام(ص) می فرماید این ویژگی کودکان نشان از دوری آنها از تکبر است که باید برای بزرگان درس باشد.

 

به گفته وی، امیرمؤمنان(ع) می فرماید اول زندگی انسان یک نطفه بد بود و آخر آن هم مرداری بد بو است و در طول عمر هم درون انسان از نجاسات پر است.

 

حجت الاسلام اکبرزاده با بیان این که شیطان می فرماید خداوند را به خدایی قبول دارم، اما مطیع امر او نیستم، گفت: پنجمین ویژگی کودکان دل نبستن به مال دنیا است.

 

این کارشناس مذهبی با تأکید بر این که مال دنیا بد نیست، اما دل بستن به آن بد است، گفت: زندگی دنیایی باید به زندگی اهل بیت(ع) پیوند زده شود تا دوام داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این که امام رضا(ع) تنها امامی است که قول داده اگر کسی به دیدار من بیاید من هم به دیدار او می آیم، گفت: کسانی که خود را به اهل بیت(ع) پیوند زده اند و مطیع فرمان رهبری هستند، عاقبت به خیر هستند.

 

حجت الاسلام اکبرزاده گفت: ماندگاری انسان در پیوند زدن وجود خود به شجره طیبه اهل بیت(ع) است، چرا که آن بزرگواران نمایندگان خدا بر روی زمین هستند./1307/202/ب2

ارسال نظرات