۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۳۰۲۰۷۵
در برنامه تلویزیونی زمزم معرفت مطرح شد؛

رواج رذایل اخلاقی در اجتماع علامت نفوذ فرهنگی دشمن است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل اعتقادی برنامه تلویزیونی زمزم معرفت وجود رذایل اخلاقی رایج در جامعه امروزی را نشان از تلاش دشمن برای نفوذ فرهنگی دانست و گفت: باید مبلغان دین بیدار باشند تا بتوانند با راهبردهای دین از قبیل امر به معروف و نهی از منکر و مجاهدت‌های علمی با این نفوذ به مقابله برخیزند.
حجت الاسلام محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضا محمدی، امشب در برنامه تلویزیونی زمزم معرفت که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد به بررسی سؤالی اعتقادی که بعضی از اوقات در مجلس عزاداری حضرت امام حسین(ع) به صورت علنی نیز مطرح می‌شود پرداخت و گفت: بعضی از مردم تصور می‌کنند که اگر در زمان امام حسین(ع) بودند شاید بر ندای «هَل مِن ناصر یَنصُرنی» پاسخ نمی‌گفتند.

 

کارشناس مسائل اعتقادی برنامه تلویزیونی زمزم معرفت این افکار را بر پایه اعتقادات نادرست عنوان کرد و ابراز کرد: شمر و عمر سعد یک‌روزه به این صفات رذیله نرسیدند؛ بنابراین باید در نظر داشت که رذایل اخلاقی عاملان فاجعه تاریخی کربلا در ادامه جریان انحرافی بعد از رحلت شهادت گونه پیامبر اکرم(ص)، به مرور زمان شکل گرفت.

 

حجت‌الاسلام محمدی ریشه و مبانی اعتقادی شیعیان ایران را قابل وصف در تراز اعتقاد معیار اسلام ناب محمدی دانست و تصریح کرد: در ایران اسلامی برخی از رذایلی اخلاقی در بین مردم دیده می‌شود که ریشه و مبنا ندارد؛ بنابراین این رذایل از راه‌های شرعی همچون امر به معروف و نهی از منکر می‌توان از میان برداشته شوند.

 

کارشناس مسائل اعتقادی برنامه تلویزیونی زمزم معرفت وجود رذایل اخلاقی رایج در جامعه امروزی را نشان از تلاش دشمن برای نفوذ فرهنگی دانست و گفت: باید مبلغین دین بیدار باشند تا بتوانند با راهبردهای دین از قبیل امر به معروف و نهی از منکر و مجاهدت های علمی با این نفوذ به مقابله برخیزند.

 

حجت‌الاسلام محمدی با استناد به مجاهدت ملت ایران در 8 سال دفاع مقدس شیعیان ایران را لبیک گویان ندای «هَل مِن ناصر یَنصُرنی» امام حسین(ع) توصیف کرد و گفت: امام خمینی(ره) با انقلاب خود به جهانیان ثابت کرد که شیعیان ایران نه تنها بصیر بلکه بر ادیان و مذاهب همجوار خود، سیره لبیک گویی به راه حق را آموخته و تأثیرات فراوانی گذاشته‌اند.

 

کارشناس مسائل اعتقادی برنامه تلویزیونی زمزم معرفت با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) که در وصف بسیجیانی که از جبهه های حق علیه باطل به دیدار ایشان آمده بودند فرمودند که« اگر امیر المؤمنین(ع) 10 نفر از این بسیجیان را در اطراف خود داشت کار به اینجایی که رسیده است نمی رسید»، اظهار کرد: همین سندی محکم بر پیروی و بیداری لحظه به لحظه ایرانیان از راه حق و دین خدا است./837/پ202/ف

ارسال نظرات