۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۵
کد خبر: ۳۰۲۰۹۳

حیاط تئاتر با مجلس عزاداری هیأت هنرمندان همراه شد

خبرگزاری رسا ـ سومین حیاط تئاتر حوزه هنری قم در سال 1394 در قالب مجلس عزاداری به مناسبت ایام عزاداری اباعبدالله حسین(ع) و یاران وفادارش برگزار شد.
عزاداري سالن سوره

به گزارش خبرگزاری رسا، مجلس عزاداری اباعبدالله(ع) هم‌زمان با اذان مغرب و با اقامه نماز به امامت حجت الاسلام و المسلمین جواد محمد زمانی شاعر آئینی آغاز شد. پس از اقامه نماز هنرمندان جوان و پیشکسوت زیارت عاشورا را دسته جمعی قرائت کردند.


حجت الاسلام زمانی سخنران جلسه در ابتدای سخنانش به قیام حضرت سید الشهداء اشاره کرد و گفت: هدف قیام سیدالشهدا(ع)، هدف همه اولیاء و انبیاء الهی است و آن نابودی جهل و رساندن مردم به حقیقت و کمال است.


وی قیام ابا عبدالله الحسین(ع) را قیام عواطف بشری، برانگیزاننده‌ی احساس بشری و رهاننده از جهل دانست.


در ادامه جلسه  محمد غفاری شاعر جوان قمی، اشعار آئینی خود را با مضامین قیام ابا عبدالله الحسین(ع) برای حضار قرائت نمود. مراسم عزاداری هیئت هنرمندان با مداحی هنرمند پیشکسوت تئاتر قم علی تفضلیان پایان یافت.


گفتنی است، این مراسم شامگاه چهارشنبه 20 آبان ماه 1394 در سالن سوره حوزه هنری استان قم برگزار شد و دومین شب مراسم عزاداری هیئت هنرمندان استان قم شب 21 آبان ماه 1394، با حضور هنرمندان رشته‌های مختلف هنری، پس از نماز مغرب و عشاء در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار خواهد شد./843/د101/ف

منبع: روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قم

ارسال نظرات