۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۳۰۲۱۰۱
نمایشگاه مطبوعات؛

حجت الاسلام جوادی آملی: قوت و صلابت جریان‌های داخلی مانع نفوذ دشمن است / ضرورت تقویت کرسی‌های نظریه‌پردازی در حوزه علمیه

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جوادی آملی به راه‌های پیشگیری از نفوذ دشمن اشاره کرد و گفت: نفوذ هنگامی صورت می‌گیرد که جریان‌های داخلی، قوت و صلابت خود را نداشته باشند و قبل از فکر کردن درباره نفوذ باید به صلابت و استحکام درونی خود اندیشید.
حجت الاسلام مرتضي جوادي آملي حجت الاسلام مرتضي جوادي آملي

حجت الاسلام سعید جوادی آملی، فرزند علامه جوادی آملی با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به خطر نفوذ دشمن در کشور اظهار داشت: نفوذ هنگامی صورت می‌گیرد که جریان‌های داخلی، قوت و صلابت خود را نداشته باشند و  قبل از فکر کردن درباره نفوذ باید به صلابت و استحکام درونی خود اندیشید.

 

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه در پناه مرجعیت و علما دارای استحکام بسیار قوی است؛ بنابراین اگر رویکردمان به این باشد که غیر حوزویان چه می‌کنند، باید دنبال این باشیم که سیستم دفاعی را تقویت کنیم.

 

حجت الاسلام جوادی آملی به موانع و راه‌های جلوگیری از نفوذ دشمن اشاره کرد و گفت: اگر رویکردمان این باشد که بنیان‌های اصیل خود را که  فلسفه، فقه، عرفان، اصول و تفسیر هستند، تقویت کنیم، مسائلی همچون نفوذ رخ نخواهد داد.

 

وی یادآور شد: متأسفانه در حوزه علمیه به دلیل این که رشد بحث‌های فلسفی و فقهی وجود ندارد، ممکن است که دیگران بخواهند تصرفی داشته باشند؛ بنابراین همه نهادها باید تلاش کنند که حوزه علمیه به صلابت و استحکام خود برگردد، تا هیچ گونه احساس خطری وجود نداشته باشد.

 

فرزند علامه جوادی آملی، استحکام و تقویت علمی حوره علمیه را مهم و سرنوشت‌ساز خواند و گفت: آیت الله جوادی آملی می‌گویند «اگر در شما توان و قدرتی دیده شود، هیچ کسی به شما طمع نخواهد کرد»؛ از این رو باید برای استحکام حوزه تلاش کرد.

 

وی با تأکید بر تقویت جنبه‌های اثباتی در حوزه علمیه بیان داشت: طبق فرمایش رهبرمعظم انقلاب در حوزه علمیه طبق باید سیستم‌های علمی و فرهنگی و کرسی‌های نظریه‌پردازی را تقویت کرد.

 

حجت الاسلام جوادی آملی افزود: همچنین فضای آزاد اندیشی، آزادی بیان و آزادی قلم و به طور کلی باید جامعه علمی در حوزه علمیه تقویت شود که اگر این اتفاق بیافتد هیچ خطری اسلام و حوزه علمیه را تهدید نخواهد کرد./908/ف2

ارسال نظرات