۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۳۰۲۱۰۲
نمایشگاه مطبوعات؛

سخنگوی وزارت خارجه: ایران در اجلاس وین به عنوان تماشاچی شرکت نخواهد کرد

خبرگزاری رسا - سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به این که مراجع و حوزه ها در کشور به عنوان یک ظرفیت بی نظیر و بزرگ در جهان تشیع نقش آفرینی می کنند، گفت: وزارت امور خارجه از نظرات مراجع تقلید و علما اسلام به خوبی بهره مند می شود.
حسين جابري انصاري حسين جابري انصاري حسين جابري انصاري حسين جابري انصاري

حسین جابری انصاری سخنگوی جدید وزارت امور خارجه با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، گفت: رسانه‌ها در  ایران و جهان نقش مهم و با ارزشی را در زندگی سیاسی و اجتماعی افراد جامعه ایفا می کنند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به نقش و جایگاه رسانه های حوزوی خاطر نشان کرد: وزارت امور خارجه با رسانه ها ارتباط فعال و دو‌سویه را برقرار کرده است و این وزارت از طریق رسانه های گروهی اهداف و سیاست های خارجی را به همگان انتقال می دهد.

 

جابری انصاری با بیان این که وزارت امور خارجه سیاست های راهبردی نظام را دنبال می کند گفت: وزارت امور خارجه با کشورهای جهان تعاملات جدی ایجاد می کند اما هسته اصلی و درونی خودش سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه در رابطه با سفر وزیر امور خارجه در قم گفت: آقای ظریف در سفر خود به قم با مراجع تقلید دیدارهایی داشته اند و به تشریح فعالیت های و سیاست های وزارت امور خارجه پرداخته است.

 

جابری انصاری با اشاره به این که مراجع و حوزه ها در کشور به عنوان یک ظرفیت بی نظیر و بزرگ در جهان تشیع نقش آفرینی می کنند، گفت: وزارت امور خارجه از نظرات مراجع تقلید و علما اسلام به خوبی بهره مند می شود و این نظرات می تواند نقش مهمی را در روند سازی مسائل کشور ایفا کند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه رویکرد مراجع با وزارت امور خارجه را یک رویکرد حمایتی دانست و خاطر نشان کرد: مراجع در واقع طرح برخی از دغدغه ها و دلسوزی ها و مسائل را مطرح می کنند و وزارت امور خارجه هم از رهنمودها و نظرات مراجع و علما به خوبی بهره مند می شود.

 

جابری انصاری در رابطه با اجلاس وین گفت: جمهوری اسلامی ایران در اجلاس وین به عنوان مشارکت کننده جدی در روند مذاکرات حضور خواهیم داشت و در این اجلاس به عنوان نظاره‌گر و تماشاچی شرکت نخواهد کرد./842/پ200/ج

ارسال نظرات